אפריקה מגורים רכשה 120 דונם בקריית-אתא: תבנה 700 דירות

החברה תפעל לשינוי ייעוד הקרקע למגורים ולאישור תב"ע, בתמורה לבעלות על 80% מהזכויות בקרקע וזכויות הבנייה העתידיות ■ רק בשבוע שעבר רכשה אפריקה מגורים 120 דונם בגבעת-שמואל

פחות משבוע לאחר שדיווחה אפריקה מגורים על רכישת מחצית מהזכויות בקרקע בגבעת שמואל המיועדת למגורים, מדווחת החברה היום על עסקה נוספת, הפעם בקרית אתא.

החברה רכשה 120 דונם ביישוב במסגרת עסקת קומבינציה ביחס של 80% לחברה ו-20% לבעלי הקרקע. בכוונת החברה לשנות את ייעוד הקרקע למגורים ולאשר תב"ע לבניית 700 יחידות דיור. הקרקע אותה רכשה החברה ממוקמת בגבעת הכלניות, בצפון מזרח קרית אתא.

אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים אמר בעקבות העסקה כי: " אפריקה ישראל מגורים היא חברה בעלת חוסן פיננסי גבוה עם קופת מזומנים נזילה. החברה ממשיכה במסגרת הפיתוח העסקי שלה לבחון עסקאות נוספות להרחבת מלאי הקרקעות לבנייה, וכפועל יוצא דיווחה השבוע על השלמת עסקה גדולה לבניית למעלה מ-700 יחידות דיור בגבעת שמואל".

עוד הוסיף הוד ואמר: "אפריקה ישראל מגורים היא מותג חזק ומוביל בייזום והקמה של שכונות מגורים גדולות ברחבי הארץ. החברה רואה באזור הקריות המאופיין בפוטנציאל גידול גדול יעד אסטרטגי חשוב. החברה, שהקימה בהצלחה את שכונת סביוני ים בקריית ים, הכוללת כאלף יחידות דיור ומרחיבה את אחיזתה בקריות באמצעות עסקה זו וכמו כן, תבחן עסקאות נוספות".

את אפריקה ישראל מגורים ייצגו בעסקה עו"ד אבי בן יעקב ורונית אשד לוי ממשרד וכסלר ברגמן ואת המוכרים ייצג עו"ד דוד קירשנבום (ירושלים).

כזכור, בשבוע שעבר דיווחה החברה על רכישת 50% מהזכויות בקרקע בגבעת שמואל מאיש העסקים משה אהרוני. את הקרקע רכשה בעבור 118 מיליון שקל. נכון להיום על השטח כוטלו ניתן לבנות 270 יחידות דיור ובכוונת החברה להגדיל את הזכויות בתב"ע כדי שתתאפשר בנייתן של 710 יחידות דיור על השטח. אהרוני שמכר לאפריקה מחצית מהזכויות בשטח רכש את השטח כולו המשתרע על 120 דונם במסגרת כינוס הנכסים של חברת מגדל הזוהר, חברה שהייתה בבעלות איש העסקים דודי אפל ודרור חוטר ישי בשל חוב של למעלה מ-200 מיליון שקל לבנק מזרחי טפחות. אהרוני רכש את הקרקע בעבור 235 מיליון שקל.