סין ויפן תיאמו סיוע משותף לקרן המטבע לצורך חילוץ אירופה

שר האוצר היפני: "סין ויפן מוכנות לתמוך בקרן המטבע אך צעדים נוספים חייבים להינקט ע"י חברי גוש האירו" ■ יפן וסין טרם סיכמו על סכום הסיוע לקרן המטבע

יפן וסין תיאמו ביניהן תגובה משותפת לכל בקשת סיוע לאירופה שתבוא מקרן המטבע הבינלאומית, כך מדווח היום (א') "רויטרס". קרן המטבע שואפת להכפיל את כוחה כדי לסייע למדינות אירופה להתמודד עם משבר החוב.

"סין ויפן מוכנות לתמוך בקרן המטבע אך צעדים נוספים חייבים להינקט ע"י חברי גוש האירו", אמר שר האוצר של יפן. "סיכמנו עם סין כי מדינות אירופה חייבות לעשות יותר למרות שיוון צועדת כבר בכיוון חיובי", אמר שר האוצר היפני.

"אנו צופים כי תבוא דרישה מקרן המטבע לארה"ב, יפן וסין לצורך סיוע אירופה. הסכמנו על תיאום התגובה של יפן וסין ועל נקיטת תגובה משותפת לדרישה", הבהיר.

קרן המטבע מעוניינת להגדיל את משאביה ב-600 מיליארד דולר במטרה לסייע למדינות אירופה השקועות בחובות אך המדינות מחוץ לגוש האירו מעוניינות לראות מאמצים משמעותיים יותר מצד 17 מדינות הגוש, בטרם מנהיגי המדינות מתחייבים לסיוע לקרן המטבע. יצויין כי יפן וסין טרם סיכמו על סכום הסיוע לקרן המטבע.

סין בעלת רזרבות המט"ח הגדולה בעולם, הביעה התנגדות להתחייבות פיננסית. סין נתפסת כמדינה היחידה שיכולה באמת לחלץ את אירופה בזכות כמות המט"ח שהיא מחזיקה בשווי של כ-3.2 טריליון דולר. החודש הודיע נגיד הבנק המרכזי בסין כי הוא שוקל להגדיל את השקעתו בקרן החילוץ של אירופה - עדיין נבחנות הדרכים לסיוע מסוג זה ומועלית אפשרות לסיוע גם דרך קרן המטבע.