להקת בלקן ביט בוקס הישראלית: יש לנו המון מעריצים טורקים

חברי להקת בלקן ביט בוקס, שיוצאים בסיבוב הופעות בעקבות האלבום החדש "Give", מסבירים בראיון ל"גלובס" מדוע מעריציהם ברחבי העולם, כולל הטורקים, ממש לא מוטרדים מעובדת היותם ישראלים ■ "הקהל רוצה את המוזיקה שלנו ולא פוליטיקה"

"אנחנו וורקוהולים. ככל שאנחנו עסוקים יותר אנחנו מפרים את עצמנו יותר", כך מתאר תמיר מוסקט, חבר להקת בלקן ביט בוקס, את פרץ היצירתיות שמתוכו נוצר אלבומם החדש "Give" היוצא בימים אלה במקביל להשקת סיבוב הופעות עולמי.

שנתיים אחרי "Blue eyed black boy", רב הלהיטים, שפורצים סופית את דרכה של הלהקה לרשימות ההשמעה בכל תחנות הרדיו, טורפים תמיר מוסקט, אורי קפלן והסולן תומר יוסף שוב את הקלפים בגישה מוזיקלית שונה ואגרסיבית בהרבה. האלמנטים האתניים-צועניים עדיין שם, אך מוצנעים מאחורי סאונד אלקטרוני מסיבי ונגיעות גיטרות רוק, מקצבי היפ-הופ וכלי נשיפה סהרוריים. גם התכנים עליזים פחות וחברתיים יותר, כפי שייצג סינגל הבכורה "Political fuck".

"המסיבה היא עדיין מסיבה"

"זה לא אלבום פוליטי", מבהיר אורי קפלן, חבר הלהקה היחיד החי עדיין באירופה. "הגישה שלנו כמוזיקאים לא השתנתה. אנחנו עדיין משתעשעים ביצירה, אבל התוצאות נשמעות אחרת כי לשעמם את עצמנו זה הדבר האחד שלו אנחנו לא מוכנים".

מוסקט: "רוב האלבום נוצר לפני המחאה החברתית של הקיץ האחרון, כך שאנחנו לא מקשרים את אווירת החודשים ההם כמקור השראה. בלקן ביט בוקס זה הרכב שהוא גם מסע שהתחיל לפני יותר מעשר שנים בארצות-הברית והתפשט לשאר העולם, כאשר במקביל השורשים שלנו נשארו כל הזמן בישראל. מתוך התמהיל הייחודי הזה אנחנו מנסים לשאוב רעיונות חדשים ולהפתיע שוב ושוב את הקהל ואת עצמנו".

בשנתיים האחרונות ביסס תמיר מוסקט את מעמדו כאחד המפיקים המוזיקליים המבוקשים בארץ (אפרת גוש, משפחת אלאייב, מרינה מקסימיליאן בלומין), תומר יוסף הוציא אלבום סולו שני מצליח שזכה לביקורות נלהבות ("השחר 35"), ואורי קפלן המשיך לבסס את מעמדו כתקליטן ושותף בפרויקטים שונים. בנוסף המשיכו להופיע ללא הפסקה, מה שהופך את הסיבוב הנפתח בימים אלה להמשך כמעט ישיר של קודמו.

"המופע לא יהיה זהה", מבהיר קפלן. "הצליל של 'Give' בא ממקום שונה, וכדי שתהיה אחידות בין השירים עיבדנו מחדש גם את השירים הוותיקים, למרות שהמסיבה היא עדיין מסיבה".

- התדמית של ישראל בעולם לא משתפרת משנה לשנה, בלשון המעטה. יש חששות לקראת ההופעות בארצות-הברית ובאירופה?

יוסף: "אנחנו לא מתעלמים ממה שקורה בעולם, אבל בכנות? אנחנו גם לא נותנים לזה להפריע לנו, כי בסופו של דבר הקהל רוצה את המוזיקה שלנו ולא פוליטיקה".

מוסקט: "כבר הופענו באיסטנבול בשיאו של המשבר מול ממשלת טורקיה, והאולם היה מפוצץ במעריצים טורקים שידעו את כל השירים שלנו בעל פה. כנראה הם לא ראו חדשות באותו ערב".

- תמיר, מעטים זוכרים שבתחילת דרכך היית המתופף של להקת איזבו. איך הגבת לבשורה שהם ייצגו את ישראל באירוויזיון 2012?

"אני עדיין בקשר חברי קרוב עם רן שם טוב ושירי הדר מאיזבו ומפרגן להם מכל הלב. זה קטע הזוי ומדליק שהם נוסעים לאירוויזיון, ואני מאמין שהם יפתיעו הרבה אנשים כי לפעמים דווקא מהמקום הכי פחות צפוי מגיעה ההצלחה הכי גדולה. אם הייתי רוצה להיות שם? ממש לא. הציעו בזמנו לבלקן ביט בוקס להתמודד על ייצוג ישראל באירוויזיון וסירבנו בנימוס".

בלקן ביט בוקס ישיקו את האלבום "Give" בשתי הופעות שיתקיימו במסגרת פרויקט גולדסטאר סאונד סיסטם, במתחם 7 (רחוב הצפירה 19) בתל-אביב ב-22 וב-23 בחודש