מיטרוניקס ניהלה מו"מ למכירתה לפי שווי של 345 מ' ש'

מדובר במחיר הגבוה ב-27% משווי השוק של יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות ■ בשנה האחרונה איבדה החברה 22%

התעשייה הקיבוצית יצרה בעשור האחרון לא מעט אקזיטים, ודי להסתכל על ההנפקה הקרבה והולכת של אבן קיסר, ולהיזכר במכירת סולבר מהעת האחרונה, כדי להבין זאת.

הבוקר התברר כי לסולבר, שנוסדה בקיבוץ חצור, כמעט הצטרפה חברה קיבוצית אחרת, מיטרוניקס מבית קיבוץ יזרעאל. מיטרוניקס, המפתחת ומייצרת רובוטים לניקוי בריכות, עדכנה הבוקר את ציבור משקיעיה, כי בחודשים האחרונים ניהלה מו"מ למכירתה לחברה מובילה בתעשיית הבריכות, לפי שווי של 345 מיליון שקל. מיטרוניקס נסחרת כעת לפי שווי של 271 מיליון שקל, וזה אומר שהשווי שהוצמד לה שיקף פרמיה מכובדת של 27%.

עם זאת, מיטרוניקס איבדה בשנה האחרונה 22% משוויה, ולכן בהשוואה לשוויה טרם ירידה זו מדובר בפרמיה נמוכה בהרבה. מיטרוניקס איבדה בשנה האחרונה גובה, בין היתר לאחר שמתחרה בולטת של החברה, Aqua Products, נרכשה על ידי אחד מלקוחותיה של מיטרוניקס, Astral Pool.

הרכישה, שהתבצעה לפני כשנה, היוותה מכה קשה למיטרוניקס, מכיוון ש-Astral הייתה אחראית ל-26% מסך ההכנסות של מיטרוניקס. זו ציינה אז כי לרכישה לא תהיה השפעה מהותית על הכנסותיה בשנת 2011; אך מעבר לשנה זו, דהיינו החל מהשנה הנוכחית, צפויה השפעה מדורגת, ובמילים אחרות - הפסקת שיתוף הפעולה בין השתיים.

שוק ההון, איך לא, שקלל את אובדן הלקוח לתוך שוויה של מיטרוניקס, וכך איבדה החברה כרבע משוויה במהלך השנה האחרונה. דבר המו"מ האמור, לפחות לפי התנהגות המניה, כלל לא דלף לשוק ההון. מניית מיטרוניקס עלתה מתחילת השנה בשיעור של 4% ללא מחזורים חריגים.

דלף או לא, המו"מ למכירת החברה כבר אינו רלוונטי. לפי הודעת מיטרוניקס, בעל השליטה בחברה, קיבוץ יזרעאל (67.2%) כאמור, התנגד למכירה, והמו"מ בין שתי החברות הופסק. ימים יגידו אם טעה הקיבוץ בהחלטתו.