"מיקרוסופט תזנק ב-15% ותסגור את הפער מול אפל"

וולטר פריצ'רד מבנק ההשקעות סיטי מעניק לחברה מחיר יעד של 36 דולר והמלצת קניה ■ "החברה תסגור את פער הביצועים שלה מול אפל בעיקר בשל ההשקה הקרובה של מערכת ההפעלה החדשה ווינדוס 8", טוען פריצ'רד

בעוד מניית ענקית התוכנה מיקרוסופט הגיעה לשיא של 4.5 שנים בוול סטריט, כאשר נסחרה בסיום המסחר ביום ו' במחיר של 31.2 דולר, וולטר פריצ'רד, אנליסט במחלקת המחקר של בנק ההשקעות סיטי, טוען כי החברה תמשיך לשבור שיאים חדשים ואף לסגור את פער הביצועים שנוצר בינה לבין המתחרה המרכזית שלה - אפל .

לפיכך, פריצ'רד מעניק למיקרוסופט המלצת "קניה" ומחיר יעד של 36 דולר, קרי, פרמיה של 15% על מחירה בשוק. כמו כן, פריצ'רד מציין כי ווינדוס 8 שהחברה אמורה להשיק בחודשים הקרובים ונחשב לאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה, יסייע לה בסגירת הפער מול המתחרות שלה.

"המחקרים שלנו מוכחים כי בערך כשליש ממשתמשי הטאבלטים בעולם מעדיפים להשתמש באפליקציות של מיקרוסופט, כמו למשל תוכנות האופיס שהיא מפתחת, כך שבתחום זה לחברה עדיין קיים פוטנציאל גדול לסגור את הפערים מול המתחרות שלה", אומר פריצ'רד.

מיקרוסופט רשמה עליות של כ-15% ב-2011, לעומת זינוק של 40% שרשמה אפל, ובכך הרחיבה את פער הביצועים בינה לבין מיקרוסופט. יחד עם זאת, פריצ'רד נשאר אופטימי לגבי ביצועי המניה של החברה ומסביר את הגאות האחרונה שהובילה אותה לשיא האחרון. "המשקיעים המוסדיים שבעבר היו במשקל חסר על המניה, 'הריחו' את ההזדמנות ונכנסו כעת במלוא הכוח למניה".

למרות שפריצ'רד טוען שבאופן כללי ובפרט במגזר הטכנלוגיה עדיף "לקנות בשמועה ולמכור בהודעה", או במקרה של מיקרוספוט למכור עם הודעת ההשקה של הווינדוס 8, המצב כעת יהיה שונה, זאת משום שמערכת ההפעלה החדשה שאותה מתכננת החברה להשיק בסביבות חודש אפריל, תהיה מבוססת גם על טכנולוגית הטאץ - מה שיעניק לחברה אפשרות להתרחבות ולהתפתחויות נוספות, לטווח הארוך.