"שוק המשרדים יעבור טלטלה והשכירות תרד בכ-20%"

כך מעריך נחום סגל, מנכ"ל ובעלים של קבוצת הנדל"ן סגל גרופ ■ "צפוי להיווצר מצב שבניינים איכותיים יישארו פשוט ריקים"

האם בועת הנדל"ן מגיעה גם לשוק המשרדים? נחום סגל, מנכ"ל ובעלים של קבוצת הנדל"ן סגל גרופ אומר בשיחה עם "גלובס" כי לאור האצת הבניה של בנייני משרדים באזור תל-אביב הצפויה להתרחש בשנים 2013-2014, צפויה ירידה משמעותית במחירי השכירויות בשיעור של כ-20% עד סוף שנת 2013.

בנוסף אומר סגל כי, בשנת 2012 תושלם בנייתם של משרדים חדשים בשטח כולל של כמיליון מ"ר. מציאות זו, בנוסף למצב הכלכלי העולמי, "ייצרו מצב שבניינים איכותיים יישארו פשוט ריקים ומחירי השכירות ינצחו בשיעור של כ-20% עד סוף השנה".

"שוק המשרדים יעבור במהלך השנתיים הקרובות טלטלה משמעותית. 2012 היא שנת מבחן שבסופה נדע עד כמה ייפגע השוק הזה בשנים הבאות. בנייה מואצת של מגדלים נוספים בת"א, ועוד במצב של חוסר וודאות כלכלית, מסוכנת מאוד לענף הנדל"ן המסחרי, עלולה לשבור את המאזן שבין הביקוש לעצה וליצור בעצם את אותה בועה, שתותיר בניינים ומשרדים שלמים ריקים מאדם. התשואה לבעלי המשרדים תהיה נמוכה מהצפוי ותרד בכ- 20-25% כלומר, אם התשואה כיום עומדת על 10% לשנה, היא תרד לכ-7.5% לשנה", אומר סגל.

לדבריו, "לקראת סוף שנת 2012 נתחיל לראות ירידה במחירי המשרדים, שתיצור מיתון ותגבר בשנתיים הבאות עם סיומם של פרויקטים כגון: חסן עראפה, מגדל הארגז, חג'ג', בסר 3 אשטרום, c4, פלטינום בפ"ת, גב-ים בחולון ועוד".