האם הזהב ישבור השנה את מחסום ה-2,000 ד' לאונקיה?

מנהל קרן הגידור, המליארדר ג'ון פולסון העניק לסוחרי הזהב "רוח שורית" כאשר שלח למשקיעיו מזכר בו אמר שכדאי לבנות פוזיציה על הזהב בחודשים הקרובים - כהתגוננות מפני סכנת אינפלציה בארה"ב

סוחרי הזהב קיבלו לאחרונה "רוח שורית" לאחר שמנהל קרן הגידור המליארדר ג'ון פולסון המליץ במזכר ששלח למשקיעים כי בתקופה זו עדיף להשקיע בזהב כאמצעי הגנה נגד האינפלציה שהחלה להרים ראשה בעקבות ההוצאות הגוברות של ממשל ארה"ב.

עדות נוספת למגמה השורית של המתכת היקרה מספק סקר כלכלנים ואנליסטים שביצע בלומברג, ממנו עולה כי 50% מהנשאלים סבורים כי מחיר הזהב יעלה בשבועות הקרובים.

בנוסף, קרן הגידור של פולסון נחשבת למשקיעה הגדולה ביותר בחוזים העתידיים על הזהב, כאשר השקעותיה במתכת מסתכמות ב-2.9 מיליארד דולר. זאת ועוד, הספקולנטים בארה"ב שוריים על הזהב יותר מתמיד, בייחוד לאחר שהבנקים המרכזיים של יפן ובריטניה הודיעו בשבוע שעבר שבכוונתם לרכוש נכסים נוספים והפדרל ריזרב רמז שיישקול תוכנית רכישות אג"ח נוספת.

הבנקים המרכזיים גם הגדילו בשבועות האחרונים את רזרבת מטילי הזהב שלהם, כאשר בסך הכל הוסיפו בשנה החולפת יותר מ-439 טון של מטילי זהב לרזרבות השהב שלהם, הכמות הגדולה ביותר שהבנקים המרכזיים הוסיפו במשך חמשת העשורים האחרונים. ולפי הערכות הכלכלנים הבנקים המרכזיים צפויים לרכוש כמות דומה של זהב גם ב-2012.

"המדיניות הפיסקאלית הנוכחית שנוקטות מרבית המדינות המתועשות, מעלה את החשש לגבי אינפלציה", אומר מרק אובראיין מחברת ההשקעות גולדקור. "לפיכך, הזהב נחשב לאמצעי הגידור הנכון מול הסיכונים הקיימים".

הזהב עלה מתחילת השנה ב-9.9% לרמה של,1,722 דולר בבורסת הסחורות בניו יורק, כאשר סקר שביצע "בלומברג" מראה כי מנהלי קרנות גידור ומנהלי השקעות אחרים צופים עלייה של עוד 10% לפחות בחודש הקרוב, ומעלה את השאלה האם הזהב ישבור את שיא כל הזמנים ואף יעבור את מחסום ה-2,000 דולר לאונקיה.