מסתמן: כחלון לא יעצור את מבצע האינטרנט של הוט

המפעילים נפגשים עם השר כחלון כדי להתריע על הסכנות והנזקים במבצע של הוט ■ מחר יקיים משרד התקשורת דיון נוסף כדי לבדוק האם יש מקום להתערבות

בעקבות הלחצים על שר התקשורת משה כחלון להתערב במבצע האינטרנט של הוט, החל כחלון בפגישות עם המפעילים, שמתלוננים על כך שהוט יוצרת תחרות לא הוגנת בחסות משרד התקשורת שמעלים עין.

בעקבות החששות של המפעילים מהמהלך של הוט הם ביקשו ממנו לעצור את המבצע של החברה, אך כחלון מתנגד לכך, וזאת למרות שהוצגו בפניו נתונים על המבצע שמחייבים את התערבות משרד התקשורת.

מחר (ג') אמור משרד התקשורת לכנס ישיבה נוספת שמטרתה לבדוק האם ניתן להתערב במבצע של הוט והאם המבצע תקין מבחינת כל הכללים.

מסתמן אפוא שכחלון לא יעצור את המבצע, אך מנגד הוא יבחן כיצד להקל על שאר המפעילים בכמה מובנים.

כפי שנחשף ב"גלובס", כחלון דרש לקדם את עבודתה של חברת הייעוץ פרונטיר בנושא השוק הסיטונאי, והוא לוחץ להוציא חלק מהמסקנות שהתקבלו בעבודה עוד בטרם תתקבל העבודה בכללותה.

הדבר השני שכחלון ביקש שיבדקו לו זה את הסכם הג'יגות - אותו הסכם לפיו ספקיות האינטרנט משלמות עשרות מיליוני שקלים לבזק ולהוט עבור שימוש בתשתיות שלהם. התשלום נעשה לפי היקף הצריכה (לפי ג'יגות ומכאן שמו).

הסכם הג'יגות הופחת בשנה שעברה בעשרות אחוזים, אך ספקיות האינטרנט טוענות כי המהלך של הוט יוצר תמחור לא כלכלי וסבסוד צולב בין שירותים שבפיקוח, ולכן יש מקום לבטלו לאלתר.

מנתונים שהועברו למשרד התקשורת עולה כי הוט נט מוכרת במחירי הפסד היות ו-20 שקל עבור 100 מגה אינם מחירים ריאליים, כלומר הספקיות מפסידות כסף אם הן ימכרו שירות במחיר כזה. הן הסבירו למשרד כי 100 מגה עבורן מחייבים תשלום לפחות פי 2 להוט עבור שימוש בתשתיות שלה (הסכם הג'יגות), ולכן הן לא יכולות להתמודד עם הבנדל של הוט.

הבנדל של הוט מאפשר למי שמצטרף לרכוש חבילת שירותים הכוללת טלוויזיה, שיחות טלפוניה ללא הגבלה לכל היעדים ותשתית אינטרנט.

בתוספת של 20 שקל מקבל הלקוח גם את הוט נט כספק אינטרנט. כל לקוח שבוחר לרכוש את הבנדל יכול לבחור את הספק שלו, הבעיה היא שאף ספק לא יכול לרדת למחיר הזה, בגלל שהוט מסבסדת בין הבנדל לבין ספק האינטרנט שלה, ולכן היא יכולה להציע את השירות תמורת 20 שקל, והספקיות המתחרות לא.

מכאן הדרישה לביטול הסכם הג'יגות, שכן אם הוא יבוטל - הספקיות המתחרות בהוט נט יוכלו להתחרות בה, וכעת הן לא מסוגלות.