"קרן ההשקעות של ארקין תרכוש חברה בארה"ב בעשרות מ' ד'"

ד"ר אורי גייגר מקרן ההשקעות אקסלמד שהשתתף היום בכנס של Landmark Ventures: "אנחנו משקיעים בקצב של חברה בחודש בערך"

ד"ר אורי גייגר, שותפו של מורי ארקין בקרן ההשקעות במכשור רפואי אקסלמד, חשף היום (ב') בכנס של בית ההשקעות Landmark Ventures כי החברה נמצאת במו"מ לרכישת חברה מובילה בתחום הטיפולים לעמוד השדרה. לדבריו, הקרן תשקיע עשרות מיליוני דולרים בחברה שיש לה תשתית של שיווק וייצור בעולם, כשהמטרה היא להביא אליה בהמשך הדרך טכנולוגיות ישראליות, אשר ישתמשו בתשתית של החברה.

אקסלמד מתכננת ליישם מודל דומה גם בתחום הקרדיולוגיה, וכרגע היא מחפשת לרכוש חברה אמריקנית שעוסקת בתחום זה. כמו כן תסיים אקסלמד היום או מחר השקעה בחברה נוספת.

"אנחנו משקיעים בקצב של חברה בחודש בערך", אמר גייגר. "בחברות צעירות של יזמים מנוסים אנחנו משקיעים כמה מיליוני דולרים. בחברות האמריקניות, שישמשו כבסיס לפעילות רחבה יותר, אנחנו יכולים להשקיע גם כמה עשרות מיליוני דולרים".

גייגר דיבר על המיתוסים שנוגעים לחברות מכשור רפואי ישראליות. "הרוכשים שלנו חכמים מספיק כדי לדעת שחברה עם מוצר יחיד לא תהיה כנראה חברת ענק. הם רוצים לראות הוכחת היתכנות של מכירות באירופה או בארה"ב", אמר.

מיתוס אחר שעליו דיבר גייגר הוא היחס הנוקשה לכאורה של ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית, לחברות צעירות. "הרשות הוגנת מול חברות שיש להן מערכת בקרה טובה מתחילת דרכן ושמתנהלות מול הארגון בעזרת אנשים שיודעים איך לדבר איתה. אני אומר את זה לאחר שקיבלנו בחברה אחת בה אנחנו משקיעים (MCS) מכתב אזהרה מהם לגבי אחד מהמוצרים שלנו, מכתב שלדעתי היה מוצדק, ואילו בחברה אחרת קיבלנו אישור שנתיים לפני הצפוי. אני מעריך היום כי בתחומים מסוימים, קל יותר לקבל אישור FDA מאשר אישור CE לשיווק באירופה".