אנליסט: "תתמקדו במניות שהן לא כל כך סקסיות"

ברי דיקסון, מנהל מחלקת מחקר בחברה האירית Davy ממליץ להתמקד ב-2012 במניות הדפנסיביות עם נתונים כלכליים טובים ■ "קיימים הרבה מניות עם תזרים מזומנים חיובי שנסחרות מתחת לשווי שלהן", טוען דיקסון

למרות הגאות האחרונה בשווקים, במהלכה רשמו המדדים המרכזיים בעולם עליות מרשימות, כעת אנליסטים טוענים כי שנת 2012 תישא עמה דווקא צמיחה בשיעור קטן יותר ולכן ממליצים למשקיעים להתספק במניות שנחשבות לפחות סקסיות להשקעה - המניות הדפנסיביות.

ברי דיקסון, מנהל מחלקת מחקר בחברה האירית Davy, אמר בראיון ל-CNBC כי בתקופה זו עדיף למשקיעים להתמקד בחברות עם נתונים פונדמונטלים חזקים כמו מאזן יציב, תזרים מזומנים חיובי ומחיר יחסית זול.

דיקסון דוחה את הטענות כי מחירי המניות של חברות כאלו נוטות להרקיע שחקים וגורמים למשקיעים לחפש מניות של חברות דומות הנסחרות בשווקים המתעוררים, וטוען כי קיימים הרבה מניות בשווקים של וול סטריט ואירופה שנחסרות מתחת לשוויים.

"לדעתי אחת המניות שנחשבות לפחות סקסיות היא המנייה של חברה אירית בשם קינגספן (סימול: KGP-GB), המייצרת חומרים מבודדים למוצרי בישול ולמוצרים אחרים, ותפסה נתח שוק נרחב גם בארה"ב וגם בבריטניה ואוסטריה.

יחד עם זאת, דיקסון מציין כי לחברה פוטנציאל התרחבות גדול בעיקר בהודו שהחלה להשתמש יותר ויותר בחומרי בידוד המונעים בין היתר התכלות של חומרים מזיקים.