דוראה קרסה? בצלאל איגר מבקש שכר בחברה הבת ליברטי

דירקטוריון חברת הנדל"ן המניב ליברטי אישר לבצלאל איגר, בעל השליטה בחברה האם שנקלעה לקשיים, שכר חודשי של 55 אלף שקל

בזמן שחברת ההשקעות דוראה קורסת, ונמצאת בדרך לפירוק, מנסה בעל השליטה בצלאל איגר לזכות בהסכם ניהול לשנה בחברה הבת, ליברטי פרופרטיס. זו האחרונה החליטה להאריך את הסכם הניהול של היו"ר איגר, תמורת סכום של 55 אלף שקל בחודש.

"דמי הניהול החודשיים שישולמו לאיגר עבור שירותי הניהול שיעמיד הולמים את כישוריו וניסיונו", נמסר בהודעת הדירקטוריון . עלות השכר השנתית של איגר תגיע ל-654 אלף שקל, שיפור של 6.7% לעומת עלות השכר שלו ב-2010.

איגר התפטר מתפקיד המנכ"ל

אספת בעלי מניות מיוחדת של ליברטי, הפועלת בתחום הנדל"ן המניב, זומנה לחודש הבא במטרה לאשר את ההסכם. מניות דוראה בליברטי (78% מההון) משועבדות לקרן המנוף בראשית, בגין הלוואה של 105 מיליון שקל שהעמידה הקרן לדוראה.

איגר שימש עד אמצע שנות ה-90 כראש סקטור חברות בנייה בחטיבה העסקית של בנק לאומי. לאחר מכן ניהל את חברות הנדל"ן של יצחק תשובה, ובשנת 2000 רכש את השליטה בדוראה, וכיהן מאז כמנכ"ל וכיו"ר החברה.

דוראה פועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל, ובעיקר באירופה, בין היתר באמצעות החזקה במניות השליטה בחברות הציבוריות אורתם סהר וליברטי.

חברת הנדל"ן נקלעה למשבר קשה, רשמה הפסדי ענק וצברה חובות של כ-780 מיליון שקל (במאוחד), כולל חוב של יותר מ-200 מיליון שקל למחזיקי האג"ח בישראל.

לאחרונה התפטר איגר מתפקידו כמנכ"ל. לפני כן, ניהלו מחזיקי האג"ח מו"מ להסדר חוב במתווים שונים, אך הבנקים הנחשבים לנושים מובטחים התנגדו לאותם מתווים.

לדוחות דוראה לרבעון השלישי ב-2011 נוספה אזהרת "עסק חי", מחשש לחדלות פירעון. נכון לסוף ספטמבר, לחברה גירעון בהון העצמי של 78.5 מיליון שקל.