הטיפ היומי: ענקית רכב עם פוטנציאל זינוק של 24%

מחלקת המחקר של RBC ממליצה על מניית ג'נרל מוטורס ב"תשואת שוק" במחיר יעד של 34 דולר

ג'נרל מוטורס הינה אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם. החברה מייצרת מכוניות ומשאיות תחת מותגים שונים, כגון ביואיק, קדילאק, שברולט, דייהו, אופל ואיסוזו, ומשווקת אותן באמצעות רשת גלובלית, הכוללת למעלה מ-21 אלף סוחרים עצמאיים. בנוסף, היא מספקת שירותי מימון לרכב באמצעות חברה-בת. ג'נרל מוטורס, אשר הוקמה בשנת 1908, פועלת בעיקר בסין, ארה"ב, ברזיל, גרמניה, קנדה ואיטליה.

החברה דיווחה באחרונה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2011, שבמהלכו המניה זינקה בכ-9%. הרווח הנקי למניה הסתכם בכ-0.39 דולר, לעומת הערכותינו והערכות הקונצנזוס שעמדו על 0.40 דולר ו-0.41 דולר בהתאמה. ההכנסות מכלי רכב הסתכמו בכ-37.6 מיליארד דולר - נמוך מתחזיותינו, שעמדו על 38.7 מיליארד דולר. במקביל, בולטת הפעילות בצפון אמריקה, אזור שבו הסימנים מעודדים מאוד.

עם זאת, לחברת ג'נרל מוטורס צפון אמריקה (GMNA) תהיה רוח נגדית של 800 מיליון דולר במהלך 2012, בעקבות תוכנית הפנסיה של העובדים. שינוי מהותי באירופה הנראה באופק, יכול לבלום הפסדים, והכרזה פוטנציאלית לכך יכולה להתקיים בקרוב.

הצרות באירופה אמנם השפיעו על החברה, אך תוכנית הארגון מחדש של החברה, אשר צפויה להתחיל לפעול כבר בחודשים הקרובים, משנה לדעתנו את פני הדברים.

אנו מאמינים כי ארגון מחדש בחברה הינו הכרחי לטובת יכולת הקיום בטווח הארוך, אך סביר כי הוא יהיה יקר. הרווח לפני ריבית ומס של GMNA הסתכם בכ-1.5 מיליארד דולר, הודות לתמחור טוב ושליטה בעלויות.

לטעמנו, רווחי 2013 אטרקטיביים יותר מאלה של 2012, אך נתונים חיובים בארה"ב ומידע על תוכנית הארגון מחדש של החברה, הופכים את המניה למעניינת.

אנו ממליצים על מניית ג'נרל מוטורס "תשואת שוק" במחיר יעד של 34 דולר, לפי מכפיל רווח תפעולי 4. אנו מאמינים כי עם הזמן יצרני הרכב יוכלו להיסחר לפי מכפיל רווח תפעולי 4-6, אך מחשבים כעת לפי מכפיל נמוך כתוצאה מאי-הוודאות בתנאי המאקרו. מחיר היעד גבוה בכ-24% ממחיר המניה הנוכחי.

*** מחלקת המחקר RBC, שותפו האסטרטגי של תמיר פישמן