דלק קידוחים ואבנר אישרו הנפקה בהיקף כולל של 250 מ' ד'

כך הודיעו השותפויות בבעלותו של יצחק תשובה בהודעה לבורסה ■ מדובר בגיוס הון לצורך פעילותה השוטפת - לפיתוח תגליות הגז ולצורך פירעון התחייבויות

דלק קידוחים ואבנר בבעלותו של יצחק תשובה, אישרו היום (ג') ביצוע הנפקה של יחידות השתתפות או ניירות ערך המירים ליחידות השתתפות, מדובר בגיוס הון לצורך פעילותה השוטפת של השותפות (פיתוח תגליות הגז) ולצורך פירעון התחייבויות. גיוס ההון האמור יהיה במחיר מקסימלי של 125 מיליון דולר כל אחת (250 מיליון דולר לאבנר ולדלק קידוחים).

נזכיר, ב-12 בפברואר פורסם ב"גלובס" כי השותפויות אבנר ודלק קידוחים שבשליטת יצחק תשובה פרסמו את הזימון לאסיפה כללית שבו נמצא סעיף אישור הנפקה לשנת 2012, כאשר המטרה היא לגייס הון מהציבור לפיתוח תגליות הגז.

דלק קידוחים ואבנר דיווחו הערב על החלטה זו שהתקבלה באסיפה כללית, השותפויות ייקבעו את מבנה ההנפקה, את העיתוי וההיקף על פי שיקול דעתה, "ובלבד שתיקבע תקרה לפייה תמורת ההנפקה לא תעלה על 125 מיליון דולר", כך נכתב בהודעת השותפות בבורסה, המסכמת את תוצאות האסיפה.

רק לאחרונה הגיע תשובה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן, שלא עמדה בהתחייבויותיה. חלק מהמוסדיים, כמו גילעד אלטשולר, הבטיחו לפגוע בהנפקות עתידיות של תשובה אם לא יכניס את היד לכיס ויזרים הון לדלק נדל"ן.

נזכיר כי בדברי ההסבר במסגרת זימון האסיפה, נכתב: "נוכח ההשקעות האדירות הצפויות בפרויקט 'תמר' ובפרויקטים אחרים בהם מבוצעת פעילות חיפושים והערכה, ולאור חוסר הוודאות בקשר עם עיתוי או השלמת ההליכים לגיוס המימון הדרוש לפעילות השותפות, נדרשת השותפות לאמצעים נוספים למימון פעילותה השוטפת לרבות לצורך מימון חלקה בפעילות בנכסי הנפט שלה ובפעילויות הנלוות להם ולצורך פירעון התחייבויותיה".