צחי פישביין חוזר לאופיס דיפו עם אופציה לרכוש 50% מהרשת

במסגרת מהלך רה-ארגון ברשת הציוד המשרדי שבבעלות המשביר לצרכן פוטר מנכ"ל אופיס דיפו ישראל, ניסים ממו

ההפסדים ברשת הציוד המשרדי אופיס דיפו מעיבים על תוצאותיה של בעלת השליטה, המשביר לצרכן של רמי שביט, שרכשה את הרשת בסוף 2010 תמורת 179 מיליון שקל. היום (ד') דיווחה המשביר על פיטוריו של מנכ"ל אופיס דיפו, ניסים ממו, שיסיים את תפקידו בסוף מארס. ממו יוחלף בצחי פישביין, שהקים את אופיס דיפו ישראל ב-1994 וכיהן כמנכ"ל החברה עד למכירתה לאופיס דיפו העולמית ב-2008, לפי שווי של כ-80 מיליון דולר.

במסגרת ההסכמות מול פישביין, הוא יקבל אופציה לרכוש מהמשביר לצרכן עד 50% ממניות אופיס דיפו בישראל, יחד עם משקיעים נוספים, בכפוף לחתימה על הסכם בין הצדדים תוך 60 יום.

ב-9 החודשים הראשונים של 2011 הציגה אופיס דיפו הפסד של כ-8 מיליון שקל, המהווה יותר ממחצית מההפסד שהציגה רשת המשביר לצרכן לתקופה זו, ועמד על 14.5 מיליון שקל. מכירות אופיס דיפו בתקופה זו הגיעו לכ-447 מיליון שקל - כ-18% מסך הכנסות קבוצת המשביר לצרכן, שהסתכמו ב-2.5 מיליארד שקל.

במשביר לצרכן ציינו היום כי חילופי המנכ"ל נעשים כחלק משינוי ארגוני והליכי התייעלות שמבצעת הרשת, וכי בהמשך צפויים "שינויים פרסונליים נוספים, צמצום שטחי מכירה ועיצובם מחדש, פיתוח עסקי והרחבת מגוון המוצרים".

בחודש שעבר הורידה חברת הדירוג S&P מעלות את דירוגה של המשביר לצרכן כמנפיק בדרגה אחת ל-BBB ("רמת השקעה בינונית"), כשתחזית הדירוג עלתה מ"שלילי" ל"יציב", והורדת הדירוג הושפעה בין היתר מהשפעת רכישת אופיס דיפו בסוף 2010.

למשביר שתי סדרות אג"ח, מתוכן אחת שאינה מדורגת, בהיקף כולל של כ-125 מיליון שקל. האג"ח המדורגת (א') נסחרת בתשואה של 11% והבלתי מדורגת (ב') של 23%.

מניית המשביר איבדה בשנה האחרונה כ-24% מערכה, ומשקפת שווי חברה של כ-220 מיליון שקל. נכון לנובמבר 2011, אז פורסמו דוחות המשביר, אופיס דיפו מפעילה 52 סניפים, חמישה מתוכם של רשת דיונון אופיס דיפו.

פישביין מסר היום: "אני חוזר למשפחה שהקמתי ב-1994. אני מאמין שיחד עם הנהלת המשביר, נשכיל לייצר ערך לרשת, לעובדיה ולבעלי המניות".