יפן: נתרום עד 50 מיליארד אירו לטיפול במשבר באירופה

כך לפי סוכנות הידיעות "AP" ■ זאת, במסגרת ניסיון קרן המטבע להגדיל את יתרות החירום שלה - לטיפול במשבר החוב ■ הסכום המדויק לא נקבע סופית

צעד נוסף לקראת פיתרון המשבר באירופה? ממשלת יפן הודיעה היום (ה') כי היא בוחנת אפשרות להעניק מימון של כ-50 מיליארד דולר ליתרות החירום של קרן המטבע הבינלאומית. יתרות החירום נועדו לשימוש במקרה של החרפה במשבר החובות הריבוניים באירופה. נציין כי לפי הדיווח בסוכנות "AP", הסכום המדויק לא נקבע סופית.

"יפן בוחנת את הסכום הספציפי שתעביר לקרן המטבע, אולם לא נגיע להסכמה בנושא בזמן ששרי האוצר נמצאים בפסגת פורום ה-G20 בסוף השבוע הקרוב", נמסר בהודעה רשמית ממשרד האוצר של יפן.

קרן המטבע, שיחד עם האיחוד האירופי והבנק המרכזי האירופי (ECB) מרכיבים את פורום ה"טרויקה" אשר עתיד לחלץ את יוון במסגרת חבילת הסיוע השנייה שלה - הכריזה בינואר השנה כי בכוונתה להגדיל את יתרות החירום הכוללות שלה להיקף של 500 מיליארד דולר.

יו"ר קרן המטבע, כריסטין לגארד הצרפתייה, וחבריה לדירקטוריון הקרן, דוחקים במדינות פורום ה-G20 מזה מספר חודשים לשחרר יותר אשראי ליתרות החירום של הקרן - אולם נתקלו עד כה בסירובים ממספר מדינות, ובראשן ארה"ב, ברזיל וסין.

נזכיר כי מוקדם יותר השבוע הודיעו ממשלות סין ויפן כי תיאמו ביניהן תגובה משותפת לכל בקשת סיוע לאירופה שתבוא מקרן המטבע הבינלאומית. (לסיפור המלא)

"סין ויפן מוכנות לתמוך בקרן המטבע אך צעדים נוספים חייבים להינקט ע"י חברי גוש האירו", אמר שר האוצר של יפן. "סיכמנו עם סין כי מדינות אירופה חייבות לעשות יותר למרות שיוון צועדת כבר בכיוון חיובי", אמר שר האוצר היפני.