נושי אמפל דורשים: לחקור העסקאות בין יוסי מימן לאמפל

מחזיקי האג"ח מסדרות א' ו-ג' של אמפל דורשים למסור פרטים ומסמכים בקשר לעסקאות שנעשו בשנים האחרונות בין אמפל למימן

מחזיקי האג"ח מסדרות א' ו-ג' של אמפל , דורשים היום (ה') לחקור את העסקאות שבוצעו בין החברה לבעל השליטה, יוסי מימן, בשנים האחרונות. הדרישה התקבלה באמצעות עוה"ד עופר שפירא ושמואל אשל.

מחזיקי האג"ח בסדרות א' ו-ג' דורשים למסור פרטים ומסמכים בקשר לעסקאות שנעשו בשנים האחרונות בין אמפל למימן, וכן מוסרים כי בימים אלו הם שוקלים את צעדיהם.

"למרבה הצער מר מימן אינו מוכן לתרום כל תרומה כספית לטובת ההסדר שהוא מבקש, ובה בעת הוא מציע להטיל את מלוא הסיכון הכרוך בהמשך עסקי אמפל על ציבור המחזיקים", אמר עו"ד שפירא.

"עמדה זו של החברה ובעל השליטה אינה עומדת בסטנדרטים מסחריים או כלכליים מינימאליים ואף פסולה ציבורית. נכון להיום אין בסיס דיון משותף בין הצדדים", הוסיף.

אמפל ספגה באחרונה הפסדים רבים על רקע החזקותיה בכ-12.5% ממניות ספקית הגז המצרי EMG. החברה חייבת לבעלי האג"ח שלה 870 מיליון שקל, כאשר האיגרות נסחרות בתשואת זבל של עד 110%.

בתגובה לדרישות בעלי האג"ח, המאיימים בפירעון מיידי של החוב (קרי פירוק החברה), הציגה אמפל מתווה משופר להסדר החוב מול הנושים - הכולל דחייה של שנתיים בתשלום המלא לאג"ח.

בנוסף, כולל ההסבר תשלום מזומן למחזיקי אג"ח ב' בסך 5 מיליון דולר (על חשבון תשלום קרן בהיקף של כ-130 מיליון שקל, שלא שולם בסוף ינואר), תוספת ריבית בתקופת הדחייה, אופציות למניות אמפל, העמדת נכסים לא משועבדים כבטוחות לחוב וקיצוץ בהיקף של 50% בהוצאות השוטפות.

ההצעה גם כוללת ויתור על שכרו של מימן בשנתיים הבאות (ב-2010 הסתכם שכרו של בעל השליטה ב-3.4 מיליון דולר), והתחייבות להזרמה עתידית לאמפל של 15% מהתקבולים נטו בגין החזקותיו הפרטיות של מימן (8.4%) בספקית הגז המצרי EMG. (לסיפור המלא)