פרוקטר אנד גמבל ו-USPS יפטרו יותר מ-30 אלף עובדים

ענקית הקמעונאות פרוקטר אנד גמבל הודיעה היום כי בכוונתה לקצץ כ-5,700 משרות בשל הפסדים כבדים ■ חברת הדואר הלאומית של ארה"ב תפטר יותר מ-35 אלף עובדים - עניין שיחסוך לה כ-2.5 מיליארד דולר בשנה

האם שוק העבודה בארה"ב באמת מתאושש? ענקית הקמעונאות פרוקטר אנד גמבל הודיעה היום (ה') כי בכוונתה לקצץ כ-5,700 משרות, זאת כחלק מתוכנית התייעלות שצפויה לחסוך לחברה יותר מ-10 מיליארד דולר לכל היותר עד שנת 2016. בתוך כך גם חברת הדואר הלאומית של ארה"ב (U.S. Postal Service) הודיעה כי בכוונתה לפטר יותר מ-35 אלף עובדים בשנתיים הקרובות.

פרוקטור אנד גמבל, הודיעה היום גם כי היא חותכת את תחזיות הרווח שלה לרבעון הנוכחי ולשנה הפיסקאלית זאת בשל כוונותיה למכור את יצרנית חטיפי הפרינגלס שבבעלותה, כדי להגדיל את הקופה ולשפר את תזרים המזומנים.

החברה כמעט וחתמה על עסקת המכירה עם חברת המזון דיימונד, לפני כשבוע, אך לבסוף דיימונד נסוגה ממנה והעסקה לא יצאה אל הפועל. פרוקטור אנד גמבל הודיעה כי לכל היותר עד סוף השנה הפיסקאלית של 2013 תפטר כ-4,100 עובדים, ועוד כ-2,000 עובדים תפטר במהלך השנתיים הבאות.

חברת הדואר הלאומית של ארה"ב הודיעה היום כי היא חותכת את תחזיות הרווח שלה וצופה הפסד של כ-18.2 מיליארד דולר עד שנת 2015. החברה גם הודיעה כי במסגרת תוכנית ההתייעלות שלה, בכוונתה לחתוך כ-5.4% מכוח העבודה שלה, קרי, 35 אלף עובדים. בנוסף, מסרה החברה כי היא תסגור כ-223 מהמתקנים והמפעלים שברשותה ותמכור את השטח שלהם. צעדי התייעלות אלה יחסכו לחברה כ-2.5 מיליארד דולר בשנה.