האם אפל לא תוכל להשתמש בשם iPad בארה"ב?

לאחר שזכתה בתביעה דומה בסין, החברה הסינית Proview תובעת את אפל על שימוש בשם iPad גם בארה"ב ■ אפל סירבה להגיב

החברה הסינית Proview ממשיכה לרדוף אחרי אפל: לאחר שזכתה במאבק על השם אייפד בסין, הגישה החברה תביעה לבית משפט בקליפורניה בטענה כי ענקית הטכנולוגיה רכשה את הסימן המסחרי "iPad" בהונאה.

בשבוע שעבר הגישה החברה תביעה במחוז סנטה קלרה, בה היא מאשימה את אפל בהונאה כאשר עורכי הדין של החברה ציינו כי הם לא יתחרו עם החברה הסינית לאחר שרכשו ממנה את הזכות להשתמש בשם.

אפל, אשר ציינה כי Proview אינה מכבדת את ההסכמים בין החברות, סרבה להגיב על התביעה הטרייה.

לפני כשנה, אפל הגישה שתי תביעות בנוגע לשימוש בשם אייפד נגד Proview, שבשנת 2001 רשמה כסימן מסחרי את השמות iPad ו-IPAD. ב-2009, שנה לפני השקת האייפד של אפל, חברה בת טייוואנית של Proview החליטה למכור את הזכויות על הסימן המסחרי לחברה בריטית בשם IP Application, שבהמשך מכרה את הזכויות לאפל תמורת 55 אלף דולר.

על אף רכישת הזכויות לשימוש בסימן המסחרי בסין, בית המשפט המחוזי בשנזן קבע כי כל הליך מכירת הזכויות לא היה חוקי, מפני שהעובדה שהחברה הבת הטייוואנית של Proview הייתה זו שהוציאה את המכירה לפועל ולא החברה האם מסין, שבאופן חוקי מחזיקה בזכויות, מבטלת את כל הליך המכירה. לפיכך, קבע ביהמ"ש הסיני, הזכויות על השימוש בסימן המסחרי iPad ו-IPAD חוזרות לרשותה של Proview.