למרות הבטחת המדינה: נסגר מפעל "ויטה פרי גליל"

גלי צה"ל: הבעלים סגרו הבוקר את המפעל בטענה כי המדינה לא עמדה בהתחייבותה. מרבית העובדים גילו על פיטוריהם כשחברת אבטחה הגיעה למקום והחליפה את כל המנעולים במפעל

מפעל "ויטה פרי גליל" בחצור הגלילית נסגר הבוקר (ו'), ובתחילת השבוע הקרוב יקבלו מאות עובדיו הודעה רשמית על פיטוריהם. כך מדווחים בגלי צה"ל.

לדברי הבעלים של החברה, המפעל אינו רווחי ולא נותרה ברירה אלא לסגור אותו, לאחר שהמדינה לא עמדה בהתחייבותה לסיוע במיליוני שקלים. מרבית העובדים עדיין אינם מודעים לפיטורים, ואלה שכן, גילו על כך בשעות האחרונות - כשהגיעה חברת אבטחה חדשה למקום להחליף את כל המנעולים.

הדבר מעורר פליאה לאחר שלפני כחודש החליטה ועדת הכספים של הכנסת על קידום חקיקה שתשנה את התנאים לקבלת מענקים, כך שיכללו גם מפעלים שאינם עומדים במכסת הייצוא לחו"ל. החוק החדש, שעלותו נאמדת בכשני מיליארד שקלים, היה אמור לאפשר להעביר ל"פרי הגליל" כספים שהובטחו בעבר לבעלי המפעל. על-פי הבטחה שנתן בעלי המפעל, עד לתום המהלך לא יפוטרו עובדים.

לפני כשלושה חודשים הכריזו העובדים על שביתה כללית בעקבות פיטורי 55 עובדים. "ביחד יוצאים לשביתה קשה, היא יכולה להיות יום, יומיים, קחו בחשבון שהיא יכולה להיות גם בשבת", אמר אז לעובדים יושב-ראש ועד העובדים, מוטי חזיזה.

לטענת הבעלים, ביכולתם למקסם את הרווח שלהם על ידי העברת חלק מקווי הייצור במפעל למקומות אחרים, ובכלל משרד האוצר שאמור היה להעביר אליהם כבר לפני שנתיים 20 מיליון שקלים כמענק, מתחמק, והוא בין האחראים לקיצוצים.