הדרום מתחמם: 5 רקטות נורו מרצועת עזה ביממה

בחסות הגשם והערפל, שוגרה הערב רקטת קסאם נוספת לעבר הדרום – החמישית במספר ביממה האחרונה ■ למרבה המזל לא היו נפגעים ולא נגרם נזק

נמשך ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום: רקטת קאסם נחתה הערב בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים. מדובר ברקטה החמישית שנופלת ביממה החולפת בשטח ישראל, וההערכה במערכת הביטחון היא כי הירי היום בוצע בתגובה לתקיפות חיל האוויר ברצועת עזה.

כתגובה לירי המתמשך ביממה האחרונה תקפו כלי טיס של חיל האוויר שני מוקדי טרור בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכי כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם. עוד נמסר כי "התקיפה מהווה תגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל". סך הכל נורו במהלך הלילה ארבע רקטות קסאם לעבר ישראל שלא גרמו לנפגעים או לנזק.

עוד אתמול תקף צה"ל חוליית מחבלים שעמדה לשגר רקטה לעבר ישראל מצפון הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי כלי טיס של חיל האוויר ביצע ירי לעבר חוליית מחבלים שנשאה עמה רקטה, ככל הנראה מסוג קסאם.

כוחות תצפית של צה"ל זיהו חוליית מחבלים לא רחוק מהגדר שמקיפה את הרצועה, וכוח של חיל האוויר הוזנק לסכל את הירי. כלי הטיס פגע בחוליית המחבלים והירי עצמו סוכל. בדובר צה"ל ביקשו להדגיש כי הצבא רואה את חמאס כאחראי לכל התקפות הירי היוצאות מהרצועה לעבר ישראל.

האירועים ביממה החולפת הם המשך ישיר להתחממות הגזרה בגדר המערכת. השבוע חשף כוח צה"ל מטען חבלה על גבול ישראל-מצרים, שלטענת גורמים צבאיים עשוי היה לגרום לנזק רב לו היה מתפוצץ בישראל. גורם ביטחוני ששוחח עם חדשות 2 באינטרנט אמר כי אם המטען היה מגיע ליעדו ומתפוצץ בקרבת אוכלוסיה או בתי מגורים, "היו נפגעים רבים מאוד".