משבר החוב באירופה מעכב כניסת טורקיה לאיחוד האירופי

כך אמר היום סגן ראש הממשלה הטורקית במסיבת עיתונאים במקסיקו ■ "השאיפות שלנו להתקבל לאיחוד האירופי פחתו בעקבות משבר החוב" ■ ארדואן טען בעבר שחלק מהמדינות לא מעוניינות לקבל את טורקיה לאיחוד

טורקיה מנסה כבר תקופה ארוכה להיות חלק מהאיחוד האירופי ועד עכשיו המהלך לא יצא אל הפועל בגלל הדרישות של האיחוד האירופי מטורקיה ושעדיין לא הצליחה לעמוד בכולן, אולם כעת נוסף עוד מכשול בפני טורקיה לכניסה לאיחוד האירופי. על פי סגן ראש הממשלה הטורקית, עלי בבקאן, משבר החוב באירופה מונע כעת מטורקיה להמשיך בנסיונות שלה להתקבל לאיחוד.

"השאיפות שלנו להתקבל לאיחוד האירופי, לצערי, פחתו בעקבות משבר החוב באירופה", אמר בבקאן במהלך מסיבת עיתונאים במקסיקו לקראת פגישת ה-G20. "אנחנו עדיין מאמינים שהאיחוד האירופי הוא איחוד של ערכים, איחוד עם עקרונות משותפים ואנחנו רואים את היתרונות בלהיות חלק מהאיחוד הזה".

בחודש יולי האחרון, אמר ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן במהלך ראיון טליוויזיוני שהמדינה שלו תגביר את השיחות עם נציגי האיחוד האירופי על מנת לקבל את טורקיה לאיחוד. אבל באותו ראיון תקף ארדואן חלק מהמדינות בטענה שהם לא מתייחסים לבקשה הטורקית ברצינות ושהם מנסים למנוע מהמדינה להצטרף לאיחוד.