מה חשוב לדעת לפני שמסתערים על המבצע של הוט?

שבועיים אחרי, ועדיין המחיר של הוט לאינטרנט בכל המהירויות ב-20 שקל לחודש הוא האטרקטיבי בשוק - כך לפי בדיקת "כמהזה" ■ לפני שרצים להתחבר, יש כמה דברים שחשוב לדעת ■ "גלובס" מביא מדריך למי ששוקל להפוך למנוי הוטנט

כניסתה של הוט לתחום האינטרנט במחיר של 20 שקל לכל מהירות, באמצעות חברת-הבת HOTnet, מותירה את ספקיות האינטרנט האחרות ללא מענה. אתר "כמהזה?" להשוואת המחירים בשוק התקשורת (kamaze.co.il) בדק עבור "גלובס" כיצד מגיבות המתחרות. המסקנה: המחירים לא ירדו, למעט המבצע של בזק.

* אינטרנט: להוטנט התעריף הנמוך ביותר בכל מהירויות הגלישה, וספק אם המתחרים יישרו קו עם התעריף הזה.

המחיר האחיד של הוטנט, 20 שקל לכל מהירות גלישה, מקבל יתרון מובהק יותר ככל שעולה מהירות הגלישה: במהירות 100 מגה, למשל, המחיר הזה ממקם את הוטנט הרחק מ-012, 013 או בזק בינלאומי עם תעריפים של 120, 130 ו-200 שקל בהתאמה. רק הספקית הקטנה 018 - שמציעה מחירים נמוכים מיום הקמתה - מציעה מחיר אטרקטיבי: 35 שקל.

גם במהירויות הנמוכות יש פערים: המחיר בטריפל סי וב-018 למהירות 5 מגה הוא 25 שקל. ב-012 המחיר הוא 27 שקל וכ-40 שקל ב-013 ובבזק בינלאומי.

* טריפל: מכיוון שבזק ו-yes לא יכולות להציע חבילת טריפל (טלוויזיה-טלפון-תשתית אינטרנט) או חבילת טלוויזיה-טלפון, להוט יש יתרון במחיר לחבילה המשולבת: 330 שקל לטריפל שכולל את כל הערוצים, טלפון ואינטרנט ב-100 מגה.

הפרדת הרכיבים עם בזק ו-yes תעלה לפחות 450 שקל - מנוי לשירותי הלוויין של yes מתחיל ב-200 שקל לחבילת הבסיס ומטפס עד 279 לחבילה הכוללת את כל הערוצים וממיר מקס טוטאל. מחיר לתשתית האינטרנט של בזק מתחיל ב-45 שקל (ללקוחות חדשים למהירות 2.5 מגה) עבור שירותי הטלפון המחיר המינימלי הוא 58 שקל עבור הקו, ללא שיחות.

יצוין כי עד כה נדחתה בקשת המתחרות משר התקשורת משה כחלון לעצור את המבצע, לאור הנזק שלדבריהן עלול להיגרם כתוצאה משיתוף הפעולה של הוט עם הוטנט, שלפי הטענות יצא לדרך ללא אישור משרד התקשורת.

"גלובס" מביא מדריך למי ששוקל להפוך למנוי הוטנט:

קנסות היציאה בוטלו

התחייבות לספקיות האינטרנט היא נחלת העבר, כך שחשוב לנצל התחרות ולדלג בין הספקיות לפי מבצעים. הצרכנים עדיין לא הפנימו את היעדר ההתחייבות. לראיה - שיעורי הנטישה בין ספקיות האינטרנט עדיין נמוכים.

בשל היכולת הקלה לעזוב את הספקית הנוכחית, מסבירה ליאת נחום מ"כמהזה?" את היתרון ללקוחות קיימים. "לקוחות שמתקשרים להתנתק מהספקית בכדי לעבור לחברת הוטנט מקבלים הצעות למחירי אינטרנט מוזלים מאלה שהם משלמים היום".

ההתחייבות למחיר: לשנה וחצי

המחיר מובטח ללקוח למשך 18 חודשים. על הלקוח להתנתק באופן עצמאי מהספקית הקודמת שלו.

הוטנט - ללא מוקד מכירות טלפוני אנושי

בהיותה חברה נפרדת מהוט (בדיוק כמו הפיצול בין בזק ובזק בינלאומי), הוטנט מחויבת לספק את השירות גם למי שמחזיק תשתית של בזק בביתו. אלא שבאופן תמוה למדי, החברה-הבת לא מחזיקה במוקד טלפוני, כך שלקוחות שמחייגים באופן טבעי למוקדי הוט כדי לברר אודות פרטי השירות, ייתקלו בניסיון של נציגי המכירות להמיר את ספק התשתית, אם הם מחזיקים בתשתית של בזק בביתם. אל זמני המתנה הארוכים מומלץ להתכונן מראש.

רק במייל

אל נציגי המכירות של הוטנט ניתן לפנות רק דרך אתר האינטרנט של החברה. מוקד שירות טלפוני דווקא יעמוד לטובת הלקוחות.

רק באשראי

הצטרפות לשירות הוטנט היא רק באמצעות כרטיסי אשראי.

התאמת מהירות הגלישה

התשלום עבור שירותי האינטרנט מורכב מספק ותשתית. התשלום לתשתית (בזק או הוט) גבוה לעומת מחיר הגלישה, כך שמבצעים לשדרוגי מהירות ללא תוספת מחיר, כמו שזה של 012, אינם חינמיים כפי שהם מצטיירים,

משום שלרוב תידרש תוספת מחיר לתשתית במהירות הגבוהה יותר.

אפשר לנייד את כתובת המייל

אחד מהחסמים של צרכני האינטרנט מנטישת הספקית הנוכחית היא כתובת המייל. משרד התקשורת פתר חסם זה עם תקנה שנכנסה לתוקפה בסוף 2010, ולפיה ניתן לנדוד עם כתובת המייל לספקית החדשה.

עבור תשתית: בזק זולה יותר

מחירי התשתית שונים בין לקוחות חדשים וותיקים - וגם כאן משתלם לעמוד על המקח. ראוי להזכיר כי רוב לקוחות האינטרנט של הוט מנויים על השירות במסגרת חבילת שירותים הכוללת כבלים, או כבלים וטלפון. בודדים רוכשים את תשתית האינטרנט כמוצר בודד מהוט.

מכיוון שעדיין, בזק ו-yes לא יכולות להציע חבילת טריפל או חבילת טלוויזיה-טלפון, מחיר החבילה המשולבת מעניק יתרון להוט. במחיר התשתית בלבד, יתרון לבזק שזולה מהוט בכל המהירויות (להוציא 5 מגה כשהמחיר בשתיהן זהה ועומד על 69 שקל).

במהירויות הגבוהות הפערים גדלים: למהירות 100 מגה המחיר בהוט הוא 179 שקל לתשתית בלבד, לעומת 115 שקל בבזק. זו גם הדרך הקלה לפתות כמה שיותר לקוחות לחבילות משולבות - חבילת הטריפל הכוללת אינטרנט במהירות 100 מגה עולה כיום 330 שקל.

פרשנות: לא עומדים בפיתוי / דפנה הראל-כפיר

במשך שנים מככבת הוט בראש מצעד התלונות בארגוני הצרכנים ובמדורי התלונות בעיתונים, ובכלל זה גם במדור זה. התלונות נוגעות לשורה של ליקויים בהתנהלות של הוט מול לקוחותיה (ומול אלה שמבקשים להתנתק משירותיה) - החל משירות גרוע, דרך גביית יתר, ועד בעיות טכניות בתחומים השונים, בעיקר הכבלים והטלפון.

רק לאחרונה דיווחנו כאן על כך שהוט החלה לשווק את הממיר המקליט החדש שלה למרות שהייתה מודעת לכשלים הטכניים שלא מאפשרים להשתמש בו כראוי. רק לאחרונה דיווחנו כאן גם על לקוחה שהוט גבתה ממנה יותר מ-600 שקל בתואנה של "דמי התקנה", ואלמלא התערבות "גלובס" כספה לא היה מושב לה עד לרגע זה.

עוד נזכיר כי רק לפני שבועיים דיווחנו בהרחבה על העלאת מחירים שביצעה הוט - חלקם הגיעו לכדי 40%.

לא פעם נשמעות תלונות גם על התנהגות בריונית שבמסגרתה מאשימים נציגי החברה אזרחים בהתחברות פיראטית, ותלונות אחרות על גביית חובות אגרסיבית במיוחד.

מול כל אלה עומד בפני הצרכן היום פיתוי לא קטן, בדמות מחיר אטרקטיבי במיוחד. האם הוא מסוגל לעמוד בפיתוי ולהצביע ברגליים, כאות מחאה על ההתנהלות של הוט לאורך השנים?

אם לשפוט לפי דיווחי הוט, לצרכן הישראלי יש זיכרון קצר, ורבים צובאים על מוקדי ההזמנות של החברה. דווקא בימים של התעוררות צרכנית, מוטב היה שיפגין מעט איפוק.

ספקיות האינטרנט-בעקבות תעריפי הוטנט
 ספקיות האינטרנט-בעקבות תעריפי הוטנט

מבצעים על תשתית האינטרנט
 מבצעים על תשתית האינטרנט

מחיר תשתית לחודש ללקוחות חדשים
 מחיר תשתית לחודש ללקוחות חדשים