הטיפ היומי: מניה דואלית שתזנק אם תקבל אישור FDA

אופנהיימר ממליץ לקנות את מניית גיוון אימג'ינג: "במידה של הצלחה בתחום בדיקות המעי הגס, עשויה המניה לנסוק"

חברת גיוון אימג'ינג הישראלית פיתחה טכנולוגיה מהפכנית לבדיקה לא פולשנית של מערכת העיכול, באמצעות גלולה מצלמת. החברה השיקה את הגלולה לפני כעשור, ומאז צמחה בקצב דו-ספרתי והגדילה את היקף מכירותיה ל-178 מיליון דולר בשנת 2011, עם שאיפה להגיע לרף של 200 מיליון דולר בשנה הנוכחית. בהכנסותיה רשמה החברה, הנסחרת בשווי שוק של כ-600 מיליון דולר, צמיחה של כ-13% אשתקד, עם שיעור רווח גולמי של 77% - גבוה במיוחד בתחום הציוד הרפואי, המשקף את יתרונותיה הטכנולוגיים.

ואולם, הפוטנציאל הגדול של גיוון אימג'ינג טמון בגלולת ה-PillCam COLON, שנועדה לאבחון המעי הגס ונמצאת בשלבי פיתוח. בניגוד לתחומי פעילותה הקיימים של החברה, המהווים שוקי נישה רווחיים אבל מוגבלים בהיקפם, שוק בדיקות המעי הגס מוערך במיליארדי דולרים. סוג זה של סרטן הינו הנפוץ ביותר, וגורם למאות אלפי מקרי מוות מדי שנה, אותם ניתן למנוע באמצעות בדיקה שגרתית של קולונוסקופיה. לעומת הבדיקה החודרנית של קולונוסקופיה, מהווה הגלולה של גיוון אימג'ינג פתרון לא פולשני ונוח.

הגלולה נמצאת בשלבים מתקדמים של ניסויים קליניים, הצפויים להסתיים באמצע השנה הנוכחית. לאחר מכן, צפויה החברה להגיש בקשה לאישור הגלולה לרשות המזון והתרופות האמריקנית (FDA), עם צפי לאישור ותחילת השיווק בארה"ב בעוד כשנה.

חשוב לציין כי בניגוד למרבית החברות הקטנות בתחום המכשור הרפואי, מתאפיינת גיוון ברווחיות וביצירת מזומנים בקצב של כ-25 מיליון דולר בשנה. כיום מכילה קופת מזומנים שלה למעלה מ-100 מיליון דולר, כ-15% משווי החברה.

אנו סבורים כי מניית גיוון אימג'ינג מהווה שילוב אטרקטיבי של פעילות ליבה בעלת רווחיות נאה, חסמי כניסה גבוהים, צמיחה דו-ספרתית ופרישה גלובלית, עם "חלום" של גלולת ה-COLON לאבחון המעי הגס, שלהערכתנו אינו מגולם כראוי בשוויה הנוכחי.

אנו ממליצים על מניית GIVN ב"תשואת יתר", במחיר יעד של 24 דולר הגבוה בכ-24% ממחיר המניה הנוכחי. להערכתנו, במידה של הצלחה בתחום בדיקות המעי הגס, עשויה המניה לנסוק עוד יותר, ואף להוות יעד פוטנציאלי לרכישה בידי אחת ממובילות ענף המכשור הרפואי.

* הכותב הוא אנליסט בכיר באופנהיימר ישראל