מאקרו באירופה: עלייה בסנטמנט הכלכלי ואמון הצרכנים

מדדי האמון של רוב המגזרים באירופה רשמו עלייה בחודש פברואר למעט סקטור השירותים ■ מדד אמון הצרכני עלה מעל לתחזיות ■ מדד המחירים לצרכן בגרמניה בחודש פברואר עלה

הנציבות האירופית פרסמה היום (ג') מספר נתוני מאקרו משמעותיים בינהן מדד אמון הצרכנים והעסקים לחודש פברואר. מהנתונים עולה שבחודש פברואר חלה עלייה באמון בכלכלה האירופית ברוב המגזרים למעט מגזר השירותים שרשם ירידה לעומת החודש הקודם.

מדד הסנטימנט הכלכלי לחודש פברואר עלה מעל לתחזיות ונקבע על רמה של 94.4 נקודות לעומת 93.4 נקודות שנרשמו בחודש ינואר, כשהצפי עמד על עלייה לרמה של 94.0 נקודות. גם מדד אמון התעשייה רשם עלייה בחודש פברואר ל-(5.8-) נקודות מרמה קודמת של (7-) נקודות.

לעומת זאת, מדד אמון נותני השירותים ירד בחודש פברואר ל-(0.9-) נקודות לעומת (0.7-) בחודש ינואר. מדד אמון הקמעונאים עלה בפברואר ל-(14.3-) לעומת (15.5-) בינואר. גם מדד סקטור הבנייה עלה בחודש פברואר ל-(24.5-) נקודות לעומת (28.1-) בחודש הקודם. מדד אמון הצרכנים בגוש האירו עלה בחודש פברואר ל-(20.3-) לעומת (20.7-) בחודש הקודם.

בהמשך היום התפרסם גם מדד המחירים לצרכן בגרמניה לחודש פברואר ועלה ב-2.3% לעומת תחזיות שדיברו על עלייה של 2.1% הדומה לרמה שהיה בה בחודש ינואר.