הבנק המרכזי האירופי יספק אשראי חירום לבנקים ביוון

זאת, לאחר שסוכנות הדירוג S&P הורידה מוקדם מהצפוי את דירוגה של המדינה ל"חדלות פרעון סלקטיבית", מה שמונע מהבנקים במדינה ללוות כסף בתמורה לאג"ח ממשלתי

הבנק המרכזי של יוון צפוי לקבל מימון חירום מהבנק המרכזי האירופי, לאחר שסוכנות הדירוג S&P הורידה מוקדם מהצפוי את דירוגה של המדינה ל"חדלות פרעון סלקטיבית", מה שמונע מהבנקים במדינה ללוות כסף בתמורה לאג"ח ממשלתי.

S&P הורידה אתמול (ב') את דירוגה של יוון לאחר שזו התחילה את תוכנית החלפת האג"ח לנושיה כחלק מעסקת החילוץ שלה. הורדת הדירוג אמנם הייתה צפויה, אולם זו הגיעה עוד לפני שגוש האירו יכל להפעיל תוכנית שתפצה על השלכות צעדי הבנק המרכזי האירופי.

התכונית היא שיוון תקבל תמיכה בשווי 35 מיליארד אירו מקרן החילוץ האירופית (EFSF), על מנת לגבות הלוואות הבנק המרכזי מול אג"ח ממשלתיות יווניות.

הבנק המרכזי האירופה הודיע היום (ג') כי בנקים מרכזיים יצטרכו לסייע לבנקים במדינה באמצעות "מנגנון סיוע לנזילות", כלומר הלוואות חירום שיינתנו עד הפעלת התוכנית באמצע מארס 2012.

נזכיר כי מחר אמור הבנק המרכזי האירופי לצאת בתוכנית ההלוואות לבנקים באירופה, לאחר שבדצמבר לוו הבנקים ביבשת מיליארדי אירו.