מנוע החיפוש של זאפ מגיע לדפי זהב בגירסה משודרגת

זאפ משפרת את החיפוש באתר בעלי המקצוע ומשנה את שמו ל-zap דפי זהב

עודף מידע - זו הבעיה שעימה מתמודד היום כל גולש המבקש לאתר בעל מקצוע או לקנות מוצר כלשהו. ללא יכולת לסנן ולמיין את המידע, רבים מתקשים להגיע לבעל המקצוע שיענה על עיקר צרכיהם - אם מדובר בזמינות, אם במחיר, אם במקצועיות וכן הלאה.

על הצורך הזה בא לענות האתר המשודרג של דפי זהב מקבוצת זאפ (zap group) שייקרא מעתה zap דפי זהב, וגם יביא איתו את תכונות החיפוש של זאפ. בין הכלים השימושיים באתר: חוות-דעת גולשים, מחירונים והתייעצות עם איש מקצוע.

לאחר הרשמה מתחיל הסינון, על-ידי בחירת פרמטרים ומענה על שאלות מכוונות. אם לדוגמה השירות הנדרש הוא אילוף כלבים, יענה הגולש על איזה סוג של כלבים, היכן בארץ ועוד, ויקבל פילוח וטווח מחירים.

אחד הכלים החשובים הוא חוות-דעת של הצרכן על בית העסק. לשם כך נדרשים הגולשים להכניס את פרטיהם, ונציגי טלסקר יצרו עימם קשר לאיסוף המידע. כל חוות-דעת עוברת בחינה וכוללת הוכחה של קנייה.

מחירוני השירות המוצגים באתר נקבעים לאחר סקר שוק או באמצעות חברות המתמחות באיסוף מחירים (דוגמת רמדור המתמחה בתחום השיפוצים והבנייה). המחירונים יעודכנו בהתאם לשינויים בשוק. קביעת המחיר יכולה לשמש כסמן בשוק ולשמש כערך חשוב לצרכן בבואו לנהל משא-ומתן עם בעלי המקצוע.

כלים אחרים כוללים מאמרים בתחומים השונים, מדריכי קנייה, פורומים והתייעצויות און-ליין, העלאת שאלה ישר לדף הפייסבוק הפרטי בנוגע לבעל עסק מסוים ועוד.

מצב של win-win-win

250 אלף בתי העסק שנכללים באתר אינם משלמים כדי להופיע ברשימה (בשונה מאתר זאפ, למשל). המידע מושתת על דפי זהב, ובעתיד יאפשר לבית העסק לעדכן אינפורמציה (שעות פעילות וכד').

"זהו מצב של win-win-win - לצרכן יהיה את הכוח לבצע בחירה מושכלת באמצעות הכלים שאנחנו מעניקים לו", מסביר ניר למפרט, מנכ"ל zap group. "הרווח שלנו יבוא מהמפרסמים שיבואו. בעלי המקצוע יתאמצו לשירות מצוין וירוויחו עוד לקוחות. זהו שיווי משקל אמיתי ש-3 הגורמים בו חייבים ויכולים להרוויח".

השקת האתר, zapd.co.il, שההשקעה בהקמתו נאמדת בכ-10 מיליון שקל, היא חלק מהמיתוג המחודש שעברה הקבוצה ושינוי שמה ל-zap group (לשעבר דפי זהב).

zap group כוללת כ-20 אתרי אינטרנט, חלקם עוברים בימים אלה שדרוג, ביניהם zap השוואת מחירים, zap rest ,zap מתחתנים ו-zap doctors.

הכנסות אתר דפי זהב עמדו ב-2011 על 91 מיליון שקל.