רשת נפרדת מ-ynet: תפעיל ממחר אתר אינטרנט עצמאי

"גלובס" פירסם בשבוע בעבר על קשיים במו"מ בין הצדדים ■ זכיינית ערוץ 2: "ההחלטה נובעת משינויים שהתרחשו בחברה ובמחלקת התוכן"

זכיינית ערוץ 2 רשת הודיעה היום (ד') כי היא מפסיקה את הסכם שיתוף התכנים עם אתר ynet, והחל ממחר (ה') תחזור להפעיל אתר אינטרנט עצמאי (www.reshet.tv).

"גלובס" פירסם ביום חמישי האחרון כי בין רשת לבין אתר ynet, ששימש כערוץ המקוון של תכני רשת, התגלו באחרונה קשיים במסגרת משא-ומתן שמנהלים הצדדים על חידוש ההסכם ביניהם.

לאור העלייה בפופולריות ובאחוזי הצפייה של רשת בטלוויזיה, ביקשו בזכיינית לערוך שינויים בתנאי ההסכם לטובתה, מבחינת החשיפה באתר והתגמול ממכירת הפרסום.

בזכיינית מסבירים כי ההחלטה לצאת לדרך עצמאית - כפי שהתנהלה עד לפני 3 שנים - היא "תולדה של שינויים שהתרחשו בחברה ובמחלקת התוכן במהלך השנתיים האחרונות. זו אסטרטגיה הדוגלת בריבוי מסכים וסנכרון מלא, המאפשר לצופה חוויית צפייה ומעורבות גבוהה בתכני רשת".

בחברה מציינים כי כחלק מהיערכות הזכיינית למעבר לאתר עצמאי, עובתה מחלקת הדיגיטל במהלך השנתיים האחרונות כדי לפעול בפלטפורמות שונות כמו פייסבוק, יו-טיוב, טוויטר ודרך האפליקציה הסלולרית של החברה.

בזכיינית מציינים כי חברת יו-טיוב הודיעה לרשת בחודש שעבר כי תכניה הפכו לנצפים ביותר אי-פעם בישראל, עם למעלה מ-16 מיליון צפיות במהלך ינואר האחרון.

הסכם שהחזיק 3 שנים

הסכם שיתוף-הפעולה בין רשת ל-ynet נחתם בפברואר 2009. ההסכם הגיע, בין היתר, לאור השפעת המשבר הכלכלי בשלהי 2008, והניב אסטרטגיה של הידוק חגורות בקרב אתרי האינטרנט.

רשת הבינה אז כי היא צריכה פלטפורמה אינטרנטית שתניב לה טראפיק משמעותי אל התוכניות שלה, והחבירה ל-ynet מהאתרים הישראליים המובילים נראתה אז טבעית. במקביל, רשת סגרה את אתר האינטרנט שהפעילה באופן עצמאי.

הסכם שיתוף-הפעולה סייע מאוד גם ל-ynet, שבמקביל חתמה על הסכם דומה עם הוט ובכך שדרגה משמעותית את היקף תוכני הווידיאו באתר.

במסגרת שיתוף-הפעולה, תוכניות רשת הועלו אל האתר המשותף, ובנוסף הועלו גם תכנים של חברת החדשות של ערוץ 2, בה רשת מחזיקה במשותף עם קשת. אך בעוד קשת נתנה במה נרחבת לחדשות באתר מאקו, ברשת הסתפקו במועט יחסית.

בשנה החולפת החלה רשת להפעיל באופן עצמאי פלטפורמות דיגיטליות אחרות מלבד אתר האינטרנט. כך היא השיקה באוגוסט אשתקד אפליקציית אייפון ייעודית תחת המותג iReshet, בה ניתן לראות את התוכניות השונות של הזכיינית. בהמשך הושקו גם אפליקציות אנדרואיד ואייפד.

מ-ynet נמסר כי "שיתוף-הפעולה עם רשת הגיע למיצוי, ואנחנו מאחלים להם בהצלחה בהמשך הדרך".