ברננקי: "שוק התעסוקה בארה"ב רחוק מלהיות נורמלי"

יו"ר הפדרל ריזרב התייחס לעומק לשיפור בנתוני התעסוקה בארה"ב בחודשים האחרונים, והבהיר: "הצמיחה תימשך - אבל בקצב מתון במונחים היסטוריים"

השיפור האחרון בנתוני התעסוקה בארה"ב הציב את הפדרל ריזרב במעקב על נתוני המאקרו אשר צפויים להתפרסם בעתיד הקרוב בוול סטריט, כך הסביר היום (ד') יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, שנאם באשר לדבר הכלכלה האמריקנית מול הוועידה התקציבית של הסנאט.

"חשוב מאד שנעקוב ונעריך את המידע העתיד להתפרסם, בכדי לאמוד על קצב התאוששות הכלכלה", אמר ברננקי, שציין כי למרות השיפור בנתוני האבטלה - שירדה לרמה של 8.3% בחודש ינואר 2012 (לאחר שהייתה בשיא של עד 9% במהלך שנת 2011) - הוא עדיין רואה בנתונים "רמזים מעורבים" באשר למצב הכלכלה.

מנגד, ברננקי ציין מספר פעמים במהלך נאומו בסנאט כי השיפור בנתוני התעסוקה, מרמזים על "צפי לכלכלה טובה יותר בארה"ב, בהמשך". באשר להמשך השנה, ציין ברננקי כי מרבית חברי ה'פד' צופים המשך ירידה (איטית אמנם) ברמה האבטלה, יחד עם צמיחה בהתאם לתחזיות המוקדמות.

מנגד, בכדי שרמת האבטלה בארה"ב תוסיף לרדת, נדרשת האצה בצמיחה המקומית - כך לדברי ברננקי, שציין כי כלכלת ארה"ב צפויה לצמוח בשיעור של 2.25% עד 2.7% בשנת 2012: "התאוששות הכלכלה האמריקנית צפויה להימשך, אולם קצב ההתרחבות יישאר מתון בראייה היסטורית", אמר.

"שוק התעסוקה בארה"ב רחוק מלהיות נורמלי, וצמיחה בשיעור של 2.3% עד 2.6% עשויה שלא להספיק להמשך הירידה באבטלה", הבהיר.

באשר לאינפלציה, ציין ברננקי כי תחזית ה'פד' עומדת על 1.4-1.8%, לעומת טווח היעד של ה'פד' - אשר עומד על 2%.