אמפל לבעלי האג"ח: "פירוק החברה יסב נזק למשקיעים"

החברה פנתה אמש לגופים המוסדיים המחזיקים באג"ח החברה, בטענה כי הדרישה לפירוק תסב נזק להם ולמשקיעים ■ מהחברה לא נמסרה תגובה

חברת אמפל , בשליטתו של יוסי מימן, שלחה אתמול מכתב לגופים המוסדיים המחזיקים באג"ח החברה, והתייחסה להצעות להעמיד את חובותיה לפירעון מיידי תוך טענה כי אלה יגרמו נזק לבעלי האג"ח.

"החברה סבורה כי הצעות אלה יגרמו בראש ובראשונה נזק כבד לכספי המשקיעים המנוהלים בידכם", לשון המכתב ששלחה החברה לגופים המוסדיים, בו התייחסה גם להסדר החוב המוצע לבעלי האג"ח: "הנהלת החברה זמינה להיפגש עם כל מנהל השקעות או ועדת השקעות שיחפצו בכך, כדי לאפשר להם לקבל תמונה מלאה של העובדות לפני הצבעתם".

אמפל ספגה באחרונה הפסדים רבים על רקע החזקותיה בכ-12.5% ממניות ספקית הגז המצרי EMG. החברה חייבת לבעלי האג"ח שלה 870 מיליון שקל, כאשר האיגרות נסחרות בתשואת זבל של עד 110%.

בתגובה לדרישות בעלי האג"ח, המאיימים בפירעון מיידי של החוב (קרי פירוק החברה), הציגה אמפל מתווה משופר להסדר החוב מול הנושים - הכולל דחייה של שנתיים בתשלום המלא לאג"ח.

בנוסף, כולל ההסבר תשלום מזומן למחזיקי אג"ח ב' בסך 5 מיליון דולר (על חשבון תשלום קרן בהיקף של כ-130 מיליון שקל, שלא שולם בסוף ינואר), תוספת ריבית בתקופת הדחייה, אופציות למניות אמפל, העמדת נכסים לא משועבדים כבטוחות לחוב וקיצוץ בהיקף של 50% בהוצאות השוטפות.

ההצעה גם כוללת ויתור על שכרו של מימן בשנתיים הבאות (ב-2010 הסתכם שכרו של בעל השליטה ב-3.4 מיליון דולר), והתחייבות להזרמה עתידית לאמפל של 15% מהתקבולים נטו בגין החזקותיו הפרטיות של מימן (8.4%) בספקית הגז המצרי EMG. (לסיפור המלא)

מחברת אמפל לא נמסרה תגובה.