"מאיר גורביץ' הוא העומד מאחורי עסקת אולטרה שייפ"

כך טוענת קבוצת בעלי המניות בחברת אולטרה שייפ בהובלת ירון ייני, דן מור וכפיר זילברמן, בעלי "מטרת מיזוג" שמחזיקה 18% מאולטרה שייפ

מאיר גורביץ', בעל השליטה בארזים, מעורב באופן אישי בעסקה במסגרתה מתכננת אולטרה שייפ להקצות לבנו, יוסף גורביץ', 24.9% מהחברה. כך טוענת קבוצת בעלי המניות בחברת אולטרה שייפ בהובלת ירון ייני, דן מור וכפיר זילברמן, בעלי "מטרת מיזוג" שמחזיקה 18% מאולטרה שייפ.

מטרת מיזוג שלחה היום באמצעות עורך הדין תומר ברם מכתב לרשות ניירות ערך ובו הציגה מסמכים שקיבלה מאולטרה שייפ, לפיהם מאיר גורביץ' הוא שהציג את העסקה בפני הדירקטוריון, התחייב כי "יש בידם" סכום של 4 מיליון, הציג תוכנית להמשך דרכה של החברה וטען כי לא יחליף את הדירקטורים לאחר שתושלם העסקה. כמו כן, נאמר באותו המפגש כי "הוא או בנו" ימונו כדירקטורים בחברה. לדברי ברם במכתב, הנתונים הללו לא נחשפו בפני הציבור, וזהו חשש לעבירת דיווח.

עו"ד חגית רוס, שמייצגת את אולטרה שייפ ומשרדה, ציטבר ושות', מייצג גם את ארזים ותיווך בעסקה, אמרה בתגובה: "בשעה שהדירקטוריון ביקש להעלות את יוסי גורביץ' על הקו הוא לא היה זמין ולכן הדירקטוריון דיבר עם מאיר. אנחנו לא רואים בכך כל פסול".

עוד עולה מן המסמכים כי גורביץ' הציע תחילה לרכוש מעל 25% בחברה וכן לקבל אופציה לרכוש עד 50% בחברה. בפועל הוקצו לו בסופו של דבר 24.9%, מתחת לסף המחייב אישור באסיפה הכללית. זהו חיזוק לטענת מטרת מיזוג, כי בכוונת גורביץ' לשלוט בחברה ולכן יש לקבל את אישור האסיפה.

עם זאת, המסמכים גם מחזקים טענות של אולטרה שייפ, כי נאמר בהם כי ההצעה הראשונה של גורביץ' התקבלה טרם נודע לחברה על רכישת מניות על ידי ייני וקבוצתו. עוד נאמר במסמכים כי גורביץ' מעוניין לקדם דרך ארזים עסקאות בחברות אג"ח.

מטרת מיזוג, הטוענת כי הקצאת המניות ליוסף גורביץ' אושרה באופן בעייתי גם בטרם נלקח בחשבון חלקו של מאיר גורביץ' בסיפור ועובדת גילויו, תפגוש מחר את דירקטוריון והנהלת אולטרה שייפ המיוצגת על ידי עורכי הדין בדיון בבית משפט, בעניין צו מניעה לביצוע עסקת ההקצאה. כרגע מעוכבת העסקה על ידי צו מניעה ארעי.

היום הגישה אולטרה שייפ תגובתה הראשונית לצו. אולטרה שייפ טוענת כי ההקצאה אינה עוברת את ה-25% ולכן איננה מהותית. עוד נטען כי מחיר ההקצאה הוא למצב החברה שבו גורביץ' מוכן להשקיע עבור אחזרה בלי שליטה ונתן את התחייבותו לא לבצע עסקת בעלי עניין החברה, ולא ביקש לחסום מניות. עוד מוסרת אולטרה שייפ כי שניים מן הדירקטורים מתכוונים לפרוש מן החברה, ולכן אין לחשוש כי הם החליטו לקבל את עסקת גורביץ' כדי לשמור על התפקיד.

יצויין כי בדיון עם גורביץ' על העסקה, שאלו הדירקטורים בשלב מוקדם יחסית האם מתכוון גורביץ' לשנות את הרכב הדירקטוריון, אך שניים מהם אכ טענו כי אם תבוצע העסקה ייתכן ויפרשו מיוזמתם .