מלחמת התשה: מגישי "מבט" יכתבו פתיחים למהדורה

ינון מגל ומרב מילר ייאלצו להתייצב בעבודה שעות לפני תחילת השידור - במקום בשעה 15:00 עד היום ■ השניים למדו על ההחלטה להחליפם מדיווחים בתקשורת

מגישי "מבט", ינון מגל ומרב מילר, ייאלצו לבצע מטלות שהוטלו עד כה על עורכי המשנה של המהדורה המרכזית - כך החליט מנהל החדשות החדש של ערוץ 1, משה נסטלבאום.

ל"גלובס" נודע כי השניים ייאלצו מעתה לכתוב את הכיתובים למהדורה, את פתיחי הכתבות ואת הקריינות למהדורה. לצורך כך הם ייאלצו לבוא שעות לפני השעה בה הם מגיעים היום, ב-15:00.

ההחלטה של נסטלבאום הועברה גם למגישיו האחרים של ערוץ 1, ובהם דוד ויצטום, אורן נהרי, גאולה אבן, אבי פירסט ואמיר אבגי, ואולם היא מתייחסת רק למהדורת "מבט".

באחרונה נודע כי ברשות השידור מבקשים להחליף את מילר ומגל. השניים למדו על כך רק מהידיעה בעיתון ולא קיבלו הסבר כזה או אחר להחלטה.

תפקיד עורך המשנה של "מבט" מולא עד כה על-ידי אחת מעובדות ערוץ 1, שתפקידה כעת ישתנה. לשם השוואה - בחדשות 2 ובחדשות 10 ממלאים את הפונקציה שני אנשים שונים, וזו אינה מטלה של המגישים.

לדברי גורמים בחדשות ערוץ 1, מדובר בהחלטה שתפגע במהדורה, וכל מטרתה היא לפגוע במגישי המהדורה "ולהתיש אותם".

בין המטלות של עורך המשנה שאותם ייאלצו לבצע המגישים יהיה גם לדבר עם הכתבים השונים וללקט מהם מידע.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מנהל חטיבת החדשות הוציא הנחיה לכל העורכים ולכל המגישים של כל המהדורות בחטיבת החדשות להגיע מדי יום בשעה 15:00 לישיבת מערכת. עוד הנחה מנהל החדשות את עורכי כל המהדורות להעביר למגישים את חומרי הגלם לצורך כתיבת הפתיחים.

"הנחיה זו באה בעקבות כפילות שהיתה במערכת החדשות, כאשר הועסקו עורכי כיתובים שכתבו את הפתיחים ולאחר מכן העבירו אותם למגישים, שכתבו אותם מחדש בלשונם. הנחיה זו תאפשר הפניית כוח-האדם שיווצר לטובת תגבור מהדורת 'מבט' בעריכה, תחקירים וכדומה".