סיטי: השוק הישראלי צפוי להמשיך להציג ביצועי חסר

בסיטיגרופ מעריכים: ביצועי החסר של הבורסה הישראלית לא נובעים רק מהחששות הגיאופוליטיים, אלא גם מהרעה בנתוני המאקרו ■ טוענים: "נתניהו זהיר, לא ימהר לתקוף באיראן"

ביצועי החסר של השוק הישראלי בחודשים האחרונים נובעים בין היתר לא רק מהחששות הגיאופוליטיים, אלא גם מהצניחה בקצב צמיחת היצוא, הירידה ביתרות האשראי הפרטי כמו גם הצניחה במדד אמון הצרכנים המקומי - כך מעריכים היום (ה') בסקירה של בנק ההשקעות סיטיגרופ.

לפיכך, מזהירים בבנק כי הידרדרות כלשהי במצב הגיאופליטי עלולה להוביל לירידות נוספות בשוק המניות ולהיחלשות השקל. אולם, בבנק מעריכים כי תקיפה אפשרית של ישראל על מתקני הגרעין באיראן, תתבצע "ככל הנראה יותר מאוחר מאשר מוקדם" - ומעריכים כי זו תתרחש בסוף שנת 2012, וייתכן אף מאוחר יותר.

"ראש הממשלה נתניהו מצטייר כזהיר הנמנע מסיכונים, המעוניין בתמיכת ארה"ב באשר לתקיפה באיראן", לשון הסקירה, שם מצוין כי הנתונים הכלכליים בישראל לא מצביעים באופן חד משמעי על כיוון חיובי או שלילי.

"מצד אחד, יש לא מעט סימנים כי הצמיחה בישראל תסבול מההאטה ותעמוד על 3% השנה, לעומת 4.8% בשנתיים האחרונות; ומצד שני, שוק העבודה מציג נתונים טובים, ונתון ההכנסות ממסים מעודד, ועשוי להצביע על כך שההאטה בצמיחה לא תהיה כה חריפה", מסכמים בסיטי.