BP תשלם 7.8 מיליארד דולר פיצויים על הדליפה ב-2010

החברה הגיעה להסדר בתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה בעקבות דליפת הנפט במפרץ מקסיקו בשנת 2010 ■ ההסדר עדיין צריך לקבל את אישורו של בית המשפט

חברת בריטיש פטרוליום (BP) הגיעה להסדר בהיקף של 7.8 מיליארד דולר בתביעה הייצוגית שהוגשה נגדה בעקבות דליפת הנפט הגדולה שהתרחשה במפרץ מקסיקו בחודש אפריל 2010. קבוצת התובעים מורכבת מציידים ואנשי עסקים שטענו שדליפת הנפט פגעה להם בעסקים בצורה קשה.

השופט קרל בארבייר שדן בתיק, אמר שההסדר עדיין צריך לקבל את אישורו של בית המשפט, אבל רמז שבית המשפט כן יאשר את הבקשה כשדחה את מועד הדיון הראשון בתיק, שנקבע ל-5 במארס. השופט דחה מספר פעמים את תחילת הדיונים, על מנת לתת לשני הצדדים הזדמנות לסיים את הסכסוך בינהם באמצעות משא ומתן.

בהודעה שפרסמה החברה נאמר שעלות ההסדר עומד על 7.8 מיליארד דולר, כש-2.3 מיליארד דולר מהם יופנו לטובת פיצויים שינתנו לעסקים אשר עוסקים בתחום מאכלי הים באזור מפרץ מקסיקו שנפגעו קשות כתוצאה מהדליפה שבמהלכה דלפו כ-4.9 חביות נפט לים במה שנחשב לדליפת הנפט הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית.

חברת בריטיש פטרוליום עדיין צריכה להתמודד עם מספר תביעות נוספות שהגישו נגדה ממשלת ארצות הברית בטענה שהפרה מספר חוקים בנוגע לזיהום הסביב. בנוסף החברה נתבעה על ידי המדינות הסובבות את אזור הדליפה בטענה לפגיעה באיכות הסביבה. החברה גם תובעת את שתי השותפות שלה בקידוח: Transocean ו-Halliburton.