חשש מהתנפלות: 40 אלף כרטיסי פרסים ב"קיר הקריה"

כרטיסי פרסים של קלאב 365 - כולל טיסות ומחשבים ניידים - ייתלו ב"קיר הקריה" מחרתיים ■ העוברים והשבים מוזמנים לקטוף את הפרסים מהקיר ■ החשש: מהומה ופקקים בצומת קפלן "המטרה היא לעורר באזז; שהמשטרה תיערך בהתאם"

מועדון קלאב 365, המאגד תחתיו את המשביר לצרכן וניו-פארם, יוצא במבצע שעלול להסתיים בשיבושי תנועה בצומת העמוס ביותר בישראל ובתרחיש קיצון אפילו בפצועים. המועדון מתכנן להדביק מחרתיים (ג') על "קיר הקריה" בתל-אביב (קיר הפרסום הגדול בדרך פתח-תקווה) כ-40 אלף כרטיסי פרס בשווי של כ-2 מיליון שקל - אותם יוכלו העוברים והשבים "לקטוף" מהקיר.

כל כרטיס שיודבק על "קיר הקריה", הנמצא בקריה מול קניון עזריאלי, יזכה בפרס. בין הפרסים ניתן למנות חופשות לחו"ל, הנחות משמעותיות בטיסות לחו"ל, מחשבים ניידים, ערכות GPS, שוברים בשווי של 365 שקל למימוש ברשת המשביר לצרכן ורשת ניו-פארם, כרטיסים בשווי של 10 שקלים למימוש ברשת המשביר לצרכן, ניו-פארם וצומת ספרים ועוד מגוון מתנות.

מדובר בקמפיין שמשיק קלאב 365, שבשליטת רמי שביט, תחת הכותרת "600,000 משפחות כבר קונות חכם". הקמפיין יעלה לחברה 4 מיליון שקל, כאשר מחצית הסכום יוקדש לכרטיסי הפרסים שיודבקו על הקיר בדרך פתח-תקווה.

אלא שהקיר הגדול, עליו תלויים כבר היום שלטי פרסום גדולים, נמצא במקום בעייתי למדי. קצהו בצומת קפלן, הצומת העמוס במדינה, והוא משתרך לאורך הקריה, כשבקצהו השני גשר לקניון עזריאלי. לאורך הקיר נמצאות תחנות אוטובוס, כך שגם ללא מבצעים מיוחדים שמושכים תשומת-לב, חיילים ונוסעים בתחבורה ציבורית מצטופפים לעתים על המדרכה לאורך הקיר.

לפיכך, המבצע עלול לעורר מהומה רבתי, ואפילו החברה מזהירה בהודעה שהוציאה לתקשורת בזו הלשון: "יש לציין כי עקב חשש להתנפלות המונית על הקיר ושיבושי תנועה שעלולים להיגרם בעקבותיה, הועברה הודעה מסודרת למשטרת ישראל ולעיריית תל-אביב על-ידי הנהלת מועדון הצרכנות קלאב 365, בבקשה להיערך לכל תרחיש שיכול לנבוע מיום השקת הקיר. כמו כן, הנהלת מועדון הצרכנות קלאב 365 שכרה חברת שמירה חיצונית, במטרה לשמור על הסדר ולתת מענה לקהל, כמו גם לכוחות הביטחון במקרה הצורך".

הכרטיסים, או לפחות מה שיישאר מהם, יהיו תלויים על הקיר למשך 9 ימים, מ-6 במארס ועד 15 במארס.

"קיבלנו אישור מהמשטרה לקיים את המבצע", אמר ל"גלובס" גורם המקורב לנושא. בתשובה לשאלה האם אין חשש ממהומה גדולה אמר הגורם: "יש חשש, אבל אני מעריך שהמשטרה תיערך בהתאם. תתקשר אליהם ותשאל אותם".

- אבל מלבד ההתנפלות של האנשים, אתם לא חושבים שכלי רכב יעצרו לפני צומת קפלן, וזה יגרום לשיבושי תנועה?

"אנחנו מדברים על נקודת צומת שהיא מאוד מרכזית. גם תחנת רכבת, גם אוטובוסים, גם חיילים, גם אנשים שבאים לעזריאלי. זה לא בהכרח גם כלי רכב. ברור שהמטרה היא לעורר באזז, בין השאר. הרעיון הוא שזה כרטיס למשפחה החכמה, ואנחנו רוצים לעודד את הנושא של קנייה חכמה".