מכרז ערוץ "מורשת" יוצא לדרך

שידורי הערוץ ימומנו מפרסומות וחסויות, וכן ממכירת תוכניות וחלקי תוכניות לערוצים אחרים

המועצה לשידורי כבלים ולוויין פרסמה היום (א') את המכרז למתן רישיון מיוחד למשדר ערוץ ייעודי למורשת ישראל. על-פי תנאי המכרז, ההון העצמי של בעלי הערוץ יעמוד על 24 מיליון שקל, והמתמודדים יצטרכו להעמיד ערבות בגובה 300 אלף שקל להבטחת עמידתם בתנאי המכרז. הזוכה עצמו יעמיד ערבות בגובה 3 מיליון שקל לקיום תנאי הרישיון. שידורי הערוץ ימומנו ממכירת פרסומות וחסויות, וכן ממכירת תוכניות וחלקי תוכניות.

"ערוץ מורשת, כמו גם ערוצים ייעודיים נוספים, הוא צורך חיוני במדינה רב-תרבותית כמו ישראל. הפעלת הערוץ תתרום לפלורליזם בחברה הישראלית, לגיוון התכנים על המסך, ותיתן ביטוי ראוי למורשת היהודית", אמר היום שר התקשורת משה כחלון.

שידורי הערוץ צפויים להקיף מגוון נושאים הקשורים למורשת ישראל, לדת היהודית, להיסטוריה, לתרבות ולמסורת של העם היהודי בתפוצות ובמדינת ישראל. על-פי המכרז, בשידורי הערוץ תינתן במה לאמנים, ליוצרים וליצירה המקורית במדינת ישראל. כמו כן, הערוץ ישדר מגוון תוכניות אקטואליה, תרבות, דרמה, תעודה ותוכניות רכש.

מהמכרז עולה עוד, כי בשנתיים הראשונות ישדר הערוץ לפחות 12 שעות רצופות ביממה, כאשר לפחות ארבע מהן בשידור ראשוני. החל מהשנה השלישית ישדר הערוץ לפחות 18 שעות רצופות ביממה, כשלפחות שש מהן בשידור ראשוני.

הערוץ יחויב לממן הפקה מקומית בשידור ראשוני. כך, בשנה הראשונה לשידורים, הערוץ יתחייב להוציא מינימום 3 מיליון שקל על יצירה מקורית. בהמשך יעלה היקף ההשקעה בתחום זה.

כפי שפורסם בעבר ב"גלובס", על-פי ההערכות, יותר מקבוצה אחת תיגש למכרז. בין היתר דובר על גורמים כמו קבוצת RGE וענני תקשורת שייקחו בו חלק, ואף עלתה האפשרות שלפחות אחת מזכייניות הטלוויזיה המסחרית תשתתף בו. בעבר כבר נערך מכרז לערוץ, אולם החברה שזכתה בו, הירש מדיה, החליטה בסופו של דבר לא לממש את הרישיון.

כפי שפורסם ב"גלובס", נורית דאבוש, לשעבר יו"רית מועצת הרשות השנייה, תשמש יועצת למכרז ערוץ מורשת.

ניצן חן, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, אמר היום: "התנאים שנכללו במכרז, ובייחוד בכל הקשור לאפיון הערוץ, השקעה בהפקות מקור והאפשרות להפצה באמצעות תחנת שידור ספרתית DTT, יש בהם כדי לשפר את הסיכוי כי ערוץ ייעודי למורשת ישראל, קום יקום".