הצעת חוק: לפקח על שרשרת המזון לבע"ח "מהמשק לצלחת"

החוק מסדיר את אחריותם של היצרנים לבטיחותו ולאיכותו של המזון לבעלי חיים, תוך פיקוח של המדינה על תהליכי הייצור, היבוא והשיווק

החוק לפיקוח על מזון לבעלי חיים, ביוזמת שרת החקלאות ופיתוח הכפר אורית נוקד, נועד להסדיר באופן כולל את הפיקוח על יצור ושיווק מזון לבעלי חיים, על-ידי הבטחת שרשרת הבטיחות של ייצור המזון מן החי, בהתאם לתפיסה המקובלת במדינות מפותחות ולפיה הפיקוח מתחיל בשלב הייצור והזנת בעל החיים.

החוק יאפשר ביצוע איסוף (Recall) של מזון או חומר גלם, שנמצא כי עלול להזיק לבעלי חיים או לאדם ואת הסדרת אחריותם של היצרנים לבטיחותו ולאיכותו של המזון לבעלי חיים, תוך פיקוח של המדינה על תהליכי הייצור, היבוא והשיווק.

החוק מתייחס לחומרי הגלם מהם מותר יהיה לייצר את המזון לבעלי החיים, ולשם מעקב והתראה מהירה במקרה של איסוף, תוקם מערכת ממוחשבת בדומה לזו הקיימת במדינות האיחוד האירופי.

החוק בא להחליף את ההסדרים החלקיים של פיקוח על מזון לבעלי חיים הקבועים כיום בצו הפיקוח שנחקק ב-1971. צו הפיקוח אינו מתייחס לאחריות על מי שמזין את בעלי החיים במזון פגום או מזיק, גם כאשר מדובר על בעלי חיים המשמשים לייצור מזון לאדם, מה שמשפיע באופן ישיר על בריאות הציבור.

תפיסת הפיקוח העדכנית תפקח על איכות המזון שיוגש לבעלי חיים בהיבט בטיחותי ובהיבט תזונתי.