"עסקת חילופי האג"ח של יוון במסגרת החילוץ - תצליח"

להערכת צ'ארסל דלארה, נהל המו"מ מטעם המוסדיים והסקטור הפרטי במסגרת תוכנית החילוץ של יוון, עסקת חילופי האג"ח בשבוע הבא - תעבור בהצלחה

עסקת חילופי איגרות החוב במסגרת תוכנית החילוץ של יוון, במסגרתה יקבלו בעלי האג"ח הפרטיים של הממשלה השקועה בחובות אג"ח חדשות לטווחי זמן ארוכים יותר - צפויה לעבור בהצלחה בשבוע הבא.

זו הערכתו של צ'ארלס דלארה, מנהל המו"מ מטעם המוסדיים והסקטור הפרטי במסגרת תוכנית החילוץ, שהגיע להסכמה עם הממשלה על "תספורת" התנדבותית של 50% (בהיקף של 100 מיליארד אירו) על החזקותיהם.

דלארה, מנהל ה-International Institue of Finance, IIF, אמר הדברים היום (א') בריאיון לערוץ טלוויזיה באתונה. "אני אופטימי שרמות ההשתפות של הסקטור הפרטי יהיו גבוהות", אמר, אולם סירב לנקוב בשיעור מסוים וספציפי.

על בעלי האג"ח של יוון לאשר עד ה-8 במארס את ההסכם, במסגרתו הם צפויים להחליף את איגרות החוב אשר ברשותם באג"ח חדשות - אשר ערכן ייחתך בכ-53.3% - כאשר כישלון ההסכם יוריד לטמיון את תוכנית החילוץ של יוון, שעשויה לזכות בסיוע של 130 מיליארד אירו באם תצא לפועל כמתוכנן.

לטענת הממשלה היוונית, היא תתקשה מאד לעמוד ביעדיה התקציביים ולהגיע ליחס חוב-תוצר של 120.5% עד שנת 2020, לולא שיעור ההשתפות ב"מחיקה" ההתנדבותית של הסקטור הפרטי לא יעמוד על לפחות 90% מכלל המחזיקים. אולם, הממשלה היוונית כבר הצהירה שבמידה ושיעור ההשתתפות ינוע בין 75 ל-90%, היא תשקול השתתפות ב"מחיקה" של הסקטור הציבורי גם כן (בנקים).

"התוכנית טומנת בחובה סיכון מסוים לכישלון, אולם מדובר בסיכון יחסית מינורי", הדגיש דלארה.