רומן קצר: וילאש-בואש פוטר מאימון צ'לסי

אברמוביץ' פיטר מצ'לסי את המאמן הפורטוגלי, עליו שילם בתחילת העונה דמי שחרור בסך 15 מיליון אירו ■ צפוי לקבל פיצויים בשווי 10 מיליון ליש"ט

מה שהתחיל כהבטחה גדולה, הסתיים היום (א') בקול ענות חלושה: צ'לסי החליטה לפטר את מאמנה הצעיר, אנדרה וילאש-בואש, שרק בתחילת העונה חתם במועדון האנגלי. את הפורטוגלי בן ה-34 יחליף עד תום העונה הנוכחית עוזרו האיטלקי, רוברטו די-מתאו.

וילאש-בואש לא הצליח לעמוד בציפיות של בעלי הקבוצה, רומן אברמוביץ'. נכון למחזור ה-27 של הפרמיירליג, מדורגת צ'לסי רק במקום החמישי באנגליה, מיקום שאפילו לא מוביל להשתתפות בליגת האלופות בעונה הבאה. המרחק שלה מהמוליכה, מנצ'סטר סיטי, עומד על 20 נקודות.

ב-38 המשחקים הרשמיים שניהל העונה כמאמן צ'לסי, רשם וילאש-בואש 50 אחוזי הצלחה בלבד. מדובר בנתון הכי נמוך שהשיג מאמן בסטמפורד ברידג' מאז אימן את הקבוצה רוד חוליט ההולנדי באמצע שנות ה-90.

וילאש-בואש היה המאמן השביעי שעובד בצ'לסי מאז רכש אברמוביץ' את המועדון בשנת 2003. קדמו לו קרלו אנצ'לוטי, חוס הידינק, לואיש פיליפה סקולארי, אברם גרנט, ז'וזה מוריניו וקלאודיו ראניירי.

לפי הערכות בתקשורת האנגלית, צפוי וילאש-בואש לקבל כעת פיצויי פיטורים בשווי 10 מיליון ליש"ט מאברמוביץ'. מאז 2007 פיטר האוליגרך חמישה מאמנים (מוריניו, גרנט, סקולארי, אנצ'לוטי, וכעת וילאש-בואש), כשעלות הפיצויים הכוללת למנג'רים האלו ולעוזריהם הסתכמה ביותר מ-60 מיליון ליש"ט, על-פי "הגרדיאן".

סכום הפיצויים הגבוה, כאמור, לא הרתיע את אברמוביץ' מביצוע המהלך הדרמטי. גם לא העובדה שבתחילת העונה שילמה צ'לסי 15 מיליון אירו על מנת לשחרר את וילאש-בואש מהחוזה שלו בפורטו הפורטוגלית, שם זכה אשתקד בטרבל (אליפות פורטוגל, גביע מקומי והליגה האירופית).