הדולר היציג התחזק ל-3.8 שקלים; "ימשיך בהתחזקות"

המטבע הישראלי נחלש מול השטר הירוק בכ-0.2% ■ האירו נחלש ל-5.02 שקלים ■ מאקרו: סין פרסמה יעד הצמיחה ל-2012 - ברמה של 7.5%

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ב') במגמה מעורבת, כאשר השקל נחלש מול הדולר בכ-0.2% והשער היציג החדש נקבע ברמה של 3.80 שקלים, ואילו מול האירו התחזק המטבע הישראלי בכ-0.2% לרמה של 5.02 שקלים.

אלי בן-דוד, כלכלן ואנליסט ראשי ב- USG capital , מציין היום בסקירה שפרסם כי "בשבוע הקרוב, השווקים יתמקדו בנעשה בשוק הסחורות וימתינו בציפייה דרוכה, להכרזות הריבית באירופה בריטניה ואוסטרליה. בנוסף, ביום שישי יגיבו המשקיעים לנתוני התעסוקה החשובים יחד עם שיעור האבטלה ויש לצפות לתנודתיות גבוהה במדדים המובילים עקב הדריכות להכרזת גובה הריבית באירופה ביום חמישי ולנתוני התעסוקה ביום שישי. יחד עם זאת, חשוב לציין כי המגמה הכוללת נותרה חיובית וזאת לאור חזרת אמון המשקיעים בשווקים, כתוצאה משיפור ניכר בנתוני המאקרו בארה"ב וכן לאור התייצבות פיננסית באירופה (השקת תוכנית הלוואות שנייה לסקטור הבנקאי בגובה 530 מיליארד אירו). במידה ונראה המשך שיפור בשוק התעסוקה והדיור השבוע, אזי הפדראל ריזרב ישקול לרדת מתוכנית הרחבה נוספת".

"ההתחזקות בדולר אל מול המטבע המקומי צפויה להימשך על רקע המשך תסיסה גיאו-פוליטית עם איראן אשר עלולה להצית את האזור ולכן יש לצפות למסחר בטווח 3.75-3.83 שקלים בשבוע הקרוב", אומר בן-דוד.

בזירת המאקרו המקומית, פרסם אמש בנק ישראל נתונים אודות השקעות הזרים במשק הישראלי ובבורסה בת"א, לחודש ינואר 2012. השקעות הזרים בבורסה הסתכמו בכ-200 מיליון דולר, כאשר במניות ישראליות הנסחרות בחו"ל נרשמו בינואר מימושים של כ-140 מיליון דולר.

באשר להשקעות הישירות במשק שבוצעו דרך מערכת הבנקאות המקומית, דווח בנק ישראל כי אלה הסתכמו בחודש ינואר בכ-660 מיליון דולר, מתוכם כ-300 מיליון דולר "בחברה אחת בענף האלקטרוניקה" - כאשר הכוונה היא לאנוביט, שזכתה בהשקעה המדוברת מצד ענקית התוכנה אפל. (לסיפור המלא)

"השווקים חוששים שממשלת יוון לא תוכל לממש את הרפורמה הנדרשת בסקטור הפרטי, לצד החשש שמתחיל לקנן באשר ליכולתן של חלק מהמדינות החברות באיחוד האירופי לעמוד באיזון תקציבי וביעדים שנקבעו על-ידי מנהיגי האיחוד", כך סבורה מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים ורד יצחקי.

בראייה לימים הקרובים, סבורה יצחקי כי המשך היחלשותו של האירו בעולם עשויה לתמוך בפיחות השקל אף לעבר רמת 3.84-3.85 שקלים - אך פיחות השקל צפוי להיות מוגבל. "המגמה הכללית נותרה לייסוף מחודש של השקל בחודשים הקרובים", לדבריה.

בזירה העולמית, נסחר הדולר מול האירו ברמה של 1.323 דולר לאירו, ואילו מול הין נסחר ברמה של 81.41 ין לדולר.

בזירת המאקרו העולמית, דיווחה ממשלת סין הלילה כי הורידה את יעד הצמיחה השנתי לרמה של 7.5% ב-2012 - לעומת שיעור צמיחה שנתי שחצה את רף ה-8% בעקביות מאז שנת 2005. מדובר באיתות נוסף לכך שהממשלה הסינית נחושה להקטין את התלות בייצוא, לטובת הגדלת הצריכה המקומית הפרטית.

עוד בזירת המאקרו, צפויים להתפרסם היום באירופה מדד מנהלי הרכש במגזר הלא יצרני ונתון המכירות הקמעונאיות; בארה"ב יתפרסמו בין היתר, נתון הזמנת מוצרים בני-קיימא, הזמנת מכונות ומדד מנהלי הרכש (במגזר הלא יצרני גם כן).

[לטבלת שערי חליפין][לאתר המט"ח]