עילדב מממשת החזקות בקו מנחה ב-30% תשואה

עילדב חתמה על הסכם למכירת 10% ממניות קו מנחה לקבוצת הביטוח מגדל תמורת כ-16 מיליון שקל ■ נותרה עם 15% מהון המניות של קו מנחה

שנתיים לאחר שרוני שטרנבך נכנס באמצעות חברת ההשקעות שלו עילדב להשקעה בחברת קו מנחה, הוא מממש היום (ב') חלק ניכר מהשקעה זו ברווח נאה.

ל"גלובס" נודע כי עילדב חתמה על הסכם למכירת 10% ממניות קו מנחה לקבוצת הביטוח מגדל תמורת כ-16 מיליון שקל, עסקה המשקפת מחיר מניה של 17.5 שקל לקו מנחה - דומה למחיר השוק שלה הבוקר, וגבוה בכ-18% מהמחיר בו רכשה עילדב את מניות קו מנחה במארס 2009.

מאז הרכישה ועד כה חילקה קו מנחה דיבידנדים של כ-2 שקלים למניה, כך שעילדב רושמת תשואה נאה של כ-30% בגין השקעתה.

לאחר המימוש יוותרו בידיה של עילדב כ-15% מהונה של קו מנחה, העוסקת בתחום אספקת מערכות מידע ממוחשב בנושאי שוק ההון ומידע עסקי ונמצאת בשליטת אבי בגס, המכהן כמנכ"ל קו מנחה. העסקה בוצעה באמצעות בנקאות להשקעות אי.בי.אי בניהולו של זאב מילבאואר.

את השקעתה בקו מנחה מימנה עילדב, המנוהלת על ידי אבי קליינר, באמצעות הלוואה בנקאית בשיעור של כ-75% מסכום ההשקעה, כך שהתשואה על ההון העצמי שהושקע בעסקה מסתכמת בכ-90%.

מימוש זה מגיע לאחר שבשנה שעברה השלימה עילדב מימוש מרשים של מניות מדטכניקה (ביחד עם משפחת טאובר) לחברת אילקס מדיקל תמורת 267 מיליון שקל, מהלך שהניב לה רווח מצטבר של יותר מ-100 מיליון שקל.