ברקליס: משבר החוב באירופה לא ישפיע על השווקים בקרוב

לארי קאנטור, מנהל מחלקת המחקר בברקליס קפיטל אומר כי ה-ECB קנה קצת זמן כאשר השלים את תוכנית הנזילות ■ "השווקים יושפעו מדברים אחרים כמו מחירי הנפט וסכנות האינפלציה"

משבר החוב האירופי הוא לא "ביג-דיל" ולא ישפיע על השווקים בחודשים הקרובים, טוען לארי קאנטור, מנהל מחלקת המחקר בברקליס קפיטל, בראיון ל-CNBC. "אולם, השווקים יושפעו מדברים אחרים, כמו מחיר הנפט והסכנות האינפלציוניות ושלושת המדינות הבעייתיות - איטליה, ספרד ופורטוגל".

קאנטור טוען כי הבנק המרכזי האירופי פעל בצורה נכונה ו"תקף", את משבר החוב עם הכלים הנכונים. "התוכנית להגברת הנזילות במערכת הבנקאות של גוש האירו (LTRO
) הייתה הצעד אגרסיבי מספק שהעלה את גוש האירו על המסלול הנכון".

בנוסף, טוען קאנטור, כי הוא לא רואה את תשואות האג"ח של איטליה וספרד עולות לגבהים שאליהן הן הגיעו ברבעון האחרון של 2011. " תשואות האג"ח של איטליה, ספרד ופורטוגל יצרו מעגל של חששות שגרם למשקיעים למכור מניות בהיקפים גדולים. הפעולות האגרסיביות של ה-ECB שברו את מעגל הקסמים הזה".

יחד עם זאת, קאנטור מציין גם כי הפעולות של הבנק המרכזי האירופי אומנם סייעו להרגיע את השווקים וקנו קצת זמן יקר, אך הם אינם הפעולות היחידות ועל מדינות גוש האירו יהיה לבצע פעולות נוספות כדי להיחלץ מהמצב המסוכן, והאמנה הפיסקאלית שעליה חתמו מנהיגי אירופה בסוף השבוע, היא צעד חיובי בכיוון הנכון.

קאנטור מציין כי בטווח הארוך מה שעלול להדאיג את המשקיעים הם שלושת המדינות הבעייתיות בגוש האירו - פורטוגל, ספרד ואיטליה. "השאלה הגדולה בנוגע למשבר החוב היא איטליה וספרד שנמצאות במצב קשה ומנהיגי אירופה אינם יכולים להרשות לעצמם לראות את המדינות האלו נופלות למצב של חדלות פרעון, משום שהן עלולות להפיל את המערכת הפיננסית של אירופה".