דיווח: בנקים בגרמניה הסכימו להחלפת האג"ח היווניות

מנכ"ל דויטשה בנק הודיע היום באופן רשמי שהבנק יקח חלק בעסקת החלפת האג"ח ■ מקורות המקורבים לבנקים נוספים בגרמניה טוענים שגם הם מסכימים להשתתף

ביום חמישי הקרוב אמורה לצאת לפועל עסקת החלפת האג"ח של הממשלה היוונית עם המגזר הפרטי, מהלך שאמור להוביל למחיקת כ-100 מיליארד אירו מהחובות של יוון. לא ידוע עדיין מה יהיה היקף ההשתתפות של המגזר הפרטי בעסקה, אבל כנראה שלכל מה שקשור לבנקים הגרמניים הם החליטו כן להשתתף.

אנשים המקורבים לנושא טוענים שרוב הבנקים בגרמניה שמחזיקים בחובות של יוון מתכוונים להשתתף בעסקה. הבנקים הגרמניים מחזיקים בחובות יווניים בהיקף של כ-15 מיליארד אירו, ורובם כבר ביצעו מחיקות של החוב היווני מהמאזנים שלהם, כך שההפסדים מהמלך כבר גולמו.

אחד המקורבים לבנק FMS Wertmanagement, שהינו הבנק שמחזיק בנתח הכי גדול של החוב היווני מבין הבנקים הגרמניים - 8 מיליארד אירו -, אומר שהבנק החליט להשתתף במהלך הזה, כיוון שזה יחזיר לו קצת מההפסדים שספג בעקבות המחיקה.

Commerzbank , שהחזיק כ-3 מיליארד אירו ולאחרונה ביצע מחיקה של 2.2 מיליארד אירו מהחוב היווני, טען בחודש שעבר שאין לו ממש ברירה והוא חייב להסכים לביצוע ההחלפה. למנכ"ל הבנק מרטין בליסינג היו מילים קשות ביותר על המהלך: "זה לא היה ממש בהתנדבות, מידת המוכנות להתנדבות שקולה להודאה במהלך משפט בזמן האינקווזיציה הספרדית".

נזכיר שחלק מהתנאים לביצוע העסקה הינה שממשלת יוון לא תוכל לחיייב את המגזר הפרטי להשתתף בעסקה, ושכל גוף פרטי יחליט באופן עצמאי אם הוא מעוניין להשתתף במהלך או לא.

גם הבנק הגרמני דויטשה בנק הודיע היום שהוא מתכוון להשתתף בעסקה, שהחזיק בכ-1.6 מיליארד אירו מהחוב היווני. את ההודעה על ההשתתפות מסר מנכ"ל הבנק ג'וזף אקרמן, שהשתתף מדי פעם במשא ומתן עם הממשלה היוונית על מנת להגיע להסכם על העסקה.