הצעה להקמת פורום מפעילים למיסוד שוק סיטונאי

המטרה היא להכין את כל ההגדרות ההנדסיות ולאפיין את המרכיבים השונים עוד בטרם ניגשים לקביעת המחיר הסיטונאי שישלמו המפעילים עבור השירות

הצעה בתוך משרד התקשורת להקמת פורום מפעילים שיעסוק בהיערכות להסדרת שוק התקשורת בהתאם למדיניות המשרד. הרעיון להקמת פורום מפעילים, בא על רקע ניסיון בעולם של רגולטורים שונים, שאומרים שללא שיתוף פעולה בין חברות התשתיות לבין חברות השירותים, בנוגע לאפיון השימוש בתשתיות, יחסום הדבר את התפתחות שוק התקשורת וימנע שירותים חדשים והתפתחות התחרות בשוק הקווי.

את הרעיון העלה סמנכ"ל הנדסה ורישוי חיים גרון שפנה למנכ"ל המשרד עדן בר טל והציע לו להקים פורום כזה. המטרה היא להכין את כל ההגדרות ההנדסיות ולאפיין את המרכיבים השונים עוד בטרם ניגשים לקביעת המחיר הסיטונאי שישלמו המפעילים עבור השירות.

ההצעה נועדה להגדיר גם את המישקים והפרוטוקולים בשוק הסלולרי לטובת מפעילי ה-MVNO, והשחקנים החדשים, והיא באה על רקע העובדה שהמבצע של הוט האחרון שמטלטל את שוק התקשורת, מחייב גיבוש כללים שיאפשרו לכל ספקיות האינטרנט להגדיר מראש תיק שירות מול חברות התשתית.

פורום המפעילים האחרון נוסד בתקופתו של שר התקשורת אריאל אטיאס, לקראת השקת פרויקט ניידות המספרים. הפורום הוקם על מנת שהמפעילים ומשרד התקשורת יוכלו לגבש ביניהם את מערכת הכללים וההתקשרויות לטובת קידום הפרויקט. פורום מפעילים לרוב מבקש אישור מראש מהממונה על ההגבלים העסקיים, ובראשו עומד גורם נייטרלי או נציג ממשרד התקשורת כדי למנוע מצב של תיאום מחירים בין המפעילים.