דיון חירום בכנסת על גל ההתייקרויות בחשמל, דלק ומים

ח"כ משה גפני: "אנו עדים שוב לעליית מחירים דרמטית ובלתי מתקבלת על הדעת. אני חושש מהתפרצות נוספת וחמורה יותר של המחאה החברתית"

ועדת הכספים של הכנסת, בראשות ח"כ משה גפני, תקיים בשבוע הבא דיון מיוחד על גל עליות מחירי החשמל, הדלק והמים.

מחיר הדלק זינק בשבוע שעבר לשיא, וליטר בנזין 95 אוקטן נמכר במחיר של 7.95 שקלים לליטר. 51.5% ממחיר הדלק נובע ממיסוי, כאשר על מס הבלו מוטל מע"מ, מה שמהווה כפל מס. ניסיונות להעביר בכנסת הצעת חוק לביטול החלת המע"מ על הבלו נכשלו בשבוע שעבר, כאשר כל חברי הקואליציה - כולל גפני - התנגדו או נמנעו תוך הפגנת משמעת קואליציונית.

גם מחירי החשמל עלו בכ-15% וצפויים להמשיך להתייקר בשל השיבושים באספקת הגז ממצרים, לפחות עד הגעת הגז ממאגר "תמר" הישראלי בשנה הבאה. ברשות החשמל יצאו במבצע לקיץ הקרוב, לפיו צרכנים שיחסכו בחשמל יזכו לקבל הנחה מהותית של עד 20% בחשבון החשמל. ההרשמה למבצע מתקיימת באתר חברת החשמל.

משקי-הבית בישראל ספגו פגיעה קשה גם מהתייקרות מחירי המים, כאשר למרות העלייה במפלס הכנרת נוכח הגשמים הרבים החורף, אין כוונה להוזיל את תעריפי המים.

"אנו עדים שוב לעליית מחירים דרמטית ובלתי מתקבלת על הדעת", אמר היום (ג') גפני. "אני חושש מהתפרצות נוספת וחמורה יותר של המחאה החברתית".

ח"כ יואל חסון (קדימה) התייחס גם כן לחשבונות החשמל המנופחים שקיבלו אזרחי ישראל ואמר: "נתניהו את שטייניץ בע"מ לועגים לדרישות הציבור לצדק חברתי וזרעו חול בעיניו. היום כבר לכולם ברור כי צדק חברתי לא נעשה במדינת ישראל, לאחר מחאת הקיץ האחרונה, וכי פרופסור טרכטנברג ומסקנותיו היו רק לעלה תאנה לנתניהו ולא מעבר.

"נתניהו את שטייניץ ממשיכים לסחוט את הציבור ותולים את כל החוליים שלהם באיראן. את הסיפורים שנתניהו ושטייניץ מוכרים לציבור אף אחד כבר לא קונה. מחירי החשמל המופקעים, מחירי הדלק ששברו שיאים, מחירי המים שהרקיעו שחקים, והיד עוד נטויה - הם חלק ממדיניות ברורה מבית היוצר של נתניהו".