"הצלחת השקת מדד אג"ח בנקים - להערכתנו מובטחת"

כך מסכם היום האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, את מהלך השקת מדדי התל-בונד החדשים בבורסה

"השקת מדד אג"ח בנקים על ידי הבורסה לניירות ערך עליה דווחנו בתחילת החודש הינה השקה מבורכת ומתבקשת אשר הצלחתו להערכתנו מובטחת", כך מסכם היום (ג') יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, את מהלך השקת מדדי התל-בונד החדשים בבורסה.

"די לבחון את מודעות העיתונים המפרסמות קרנות נאמנות המשקיעות באגרות חוב בנקאיות על מנת להבין כי 'העם רוצה אג"ח בנקאי' ועתה יזכה הציבור לתעודות סל העוקבות אחר מדד אג"ח בנקים", דברי פגוט.

פגוט מוסיף כי "אגרות החוב הבנקאיות אשר כבשו בהדרגה בחודשים האחרונים מקום של כבוד בכלל תיקי ההשקעות הן של הגופים המוסדיים והן של הגופים הפרטיים צפויות להפוך עם השקת המדד לסטנדרט בתיקי ההשקעות ומשקלם צפוי לגדול מהותית".

לדבריו, "עבור רבים בציבוריות הישראלית מדובר במכשיר חוב המהווה חלופה הולמת לחוב ממשלתי בו התשואות לפדיון נמוכות בעת הנוכחית זאת בשל 'אופציית המכר המוסרית' אשר נראה כי המדינה תעניק למחזיקי החוב הבנקאי במקרה של קשיי פירעון במערכת הבנקאית באם לא עלינו קשיים כאלו אכן יתרחש".

עוד הוסיף כי "עבור הבנקים המקומיים הכללת שטרי ההון במדדי התל בונד הינה חדשות מצוינות שכן אלו יאלצו לגייס באמצעות מכשירים הונים אלו משאבים לא מבוטלים על מנת להיערך להגדלת הלימות ההון לה הן מחויבים. פער התשואה בין שטרי ההון לאגרות החוב הבנקאיות צפוי להתכווץ ולהפחית את עלויות המימון הבנקאיות".