מזיעים בעבודה: הנציב האירופי מתדרך עיתונאים בסאונה

אולי רין, הנציב האירופי המופקד על הטיפול במשבר החוב, נוהג לתדרך את העיתונאים בסאונה שמתחת למשרדו ■ חלק מהעיתונאיות סריבו להשתתף בתידרוכים שלו והאשימו אותו בסקסיזם

כשאנחנו חושבים על תדרוך לעיתונאים מפי סגן נשיא הנציבות האירופית, אנחנו בדרך כלל נוטים לחשוב שהוא מתבצע באולם מפואר כשכל הנוכחים לבושים בחליפות. אבל מסתבר שאצל אולי רין, הנציב האירופי האחראי על הטיפול במשבר החוב, העניינים מתנהלים קצת אחרת.

על פי רין, הוא נוהג לתדרך את העיתונאים בסאונה שנמצאת מתחת למשרדו שבבריסל, כשרק מגבת מכסה את גופם. על פי עדויות של עיתונאים שהיו נוכחים ב"תדרוך", כל העיתונאים התקלחו ביחד עם הנציב ולאחר מכן נהנו משני סיבובים בסאונה החמה.

"הסאונה בונה אמון בין הצדדים, היא מסירה את המסכות וחושפת את האמת העירומה ודיבורים מפנים את מקומם לעבודה קשה", אומר רין, שהינו ממוצא פיני. פינלנד ידוע כמדינה שהסאונה נמצאת בה בכמעט בכל בית במדינה, בעקבות מזג האוויר הקר במדינה והתוכנות הבריאותיות שלה.

המהלך הזה של אולי גרר מספר ביקורות מצד ארגוני נשים ועיתונאיות שסירבו להשתתף בתדרוך, יש אפילו עיתונאיות שהאשימו אותו בסקסיזם. "כשלא הצלחתי לשכנע את הנשים להיכנס לתדרוך, עזבתי את המקום בזעם והלכתי לצפות במשחק כדורגל", אמר רין. "חלק מאותן נשים מכהנות כיום כשרות, אבל אני מבטיח שאני לעולם לא אזמין אותן שוב לסאונה של הנציבות".