שר ההגנה פאנטה: נפעיל כוח צבאי נגד איראן כמוצא אחרון

ליאון פאנטה בוועידת אייפא"ק: "שלא תהיה לכם טעות; אם כל החלופות האחרות ייכשלו – נפעל" ■ רומני: לעולם לא אכריח את ישראל לחזור לגבולות 67

הממשל הדמוקרטי ויריביו הרפובליקניים בארה"ב מנצלים את בימת הוועידה השנתית של אייפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון, כמכשיר לתעמולת בחירות, במאמץ למשוך מצביעים יהודיים כשמונה חדשים לפני הבחירות לנשיאות.

שר ההגנה של ארה"ב, ליאון פאנטה, חזר הערב (ג'), בנאום בוועידה, על עיקרי מדיניות אובמה כלפי איראן, אך הוסיף דגש חזק יותר על אופציית השימוש בכוח, בהשוואה להתבטאויות הנשיא בסוגיה זו בימים שחלפו.

"פעולה צבאית היא החלופה האחרונה כאשר כל האופציות האחרות כשלו", אמר פאנטה. "אבל שלא תהיה לכם טעות, אם כל החלופות האחרות ייכשלו, אנו נפעל".

הוא הדגיש, שהאיראנים יסבלו מ"השלכות חמורות שילכו יגברו", אם לא יזנחו את תכניתם לפיתוח נשק גרעיני וייצטרפו שוב לקהיליה הבינלאומית.

אנו רוצים שהמאמצים הדיפלומטיים ישאו פרי", אמר שר ההגנה. "אנו נגבה את הדיפלומטיה בלחץ חזר שילך ויגבר ואנו נשאיר על השולחן את כל האופציות, לרבות אופציה צבאית, כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני.

"צריך להיות ברור: אין לנו מדיניות לריסון איראן (אחרי שיהיה בידיה נשק גרעיני); יש לנו מדיניות למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני", אמר פאנטה.

הוא שם ללעג התבטאויות ניציות של פוליטיקאים רפובליקניים שמתמודדים על מועמדות מפלגתם לנשיאות. "בעיר הזו, קבל מאוד להכריז הצהרות קשוחות אבל לפעול בצור קשוחה הרבה יותר קשה", אמר פאנטה.

הדברים היו רמז ברור להתבטאות של ריק סנטורום, אחד מהמתמודדים על המועמדות הרפובליקנית, בשידור ווידיאו לוועידת איפא"ק.

סנטורום האשים את הממשל בנקיטת עמדה רכה כלפי טהראן וטען שארה"ב צריכה להשמיד את המתקנים הגרעיניים באיראן, אם תימשך פעילותם. "אם מנהיגי איראן לא יהרסו את המתקנים, אנו נעשה זאת", אמר סנטורום. "אובמה אומר שהוא ניצב מאחורי גבה של ישראל", אמר הפוליטיקאי הרפובליקני. "לפי כל מה שאני רואה בהתנהלות הממשל, אובמה הפנה את גבו לישראל".

מיט רומני, המתמודד אף הוא על המועמדות הרפובליקנית, אמר בשידור וידיאו בוועידה, כי כי אם ייבחר, הוא לא יהסס לפהעיל כוח נגד איראן: "ישראל צריכה לדעת שארה"ב תמיד תתייצב לימינה".

בהתייחסו לסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר רומני שכנשיא הוא לא יאלץ לעולם את ישראל לחזור לגבולות 67.