צפו: אפל מציגה את האייפד החדש; המחיר - 499 דולר

(עדכון) - האייפד החדש פועל בטכנולוגיית הדור 4 בסלולר ■ המסך שופר משמעותית לאיכותו של האייפון הנוכחי והמצלמה שודרגה ל-5 מגה פיקסל ■ המכשיר יצא במדינות רבות בעולם ב-16 למרץ, לישראל אין עדיין תאריך השקה

אפל הודיעה הערב (ד') על השקתו של האייפד השלישי שלה במסיבת עיתונאים בסן פרנסיסקו. שמו של המכשיר יהיה "New iPad" (האייפד החדש) ולא אייפד 3 או אייפד HD, כמו שטענו השמועות המקדימות.

"היום אנחנו מכריזים על אייפד חדש והוא מדהים", אומר טים קוק, מנכ"ל אפל. הדגם החדש מציע שיפור משמעותי באיכות המסך שלו, ששודרגה לטכנולוגיה - רטינה, הקיימת באייפון 4 וב-4S. הרזולוציה בדגם החדש גבוהה ביותר והיא תעמד על 2048x1536. כמות הפיקסלים עומדת על 3.1 מיליון, שזה פי 4 מהדגם הקודם. גודלו של המסך מגע עדיין ישאר 9.7 אינץ'.

לאייפד החדש יש מעבד מהיר כפול ליבה במהירות 1 ג'גה הרץ בשם A5X, שיאפשר לו לספק גרפיקה טובה יותר. מלבד זה, המצלמה האחורית שודרגה ל-5 מגה פיקסל, לעומת המצלמה הלא ממש טובה הקיימת באייפד 2 שהייתה עם חיישן של פחות מ-1 מגה פיקסל. יש כאן גם מיקוד אוטומטי וזיהוי פנים. צילום הווידיאו הוא בתקן 1080p עם 30 פריימים לשנייה לעומת 720p באייפד 2.

אחד השיפורים המשמעותיים באייפד החדש הוא יכולות התקשורת שלו, המאפשרות לו לגלוש ברשתות סלולריות מהדור השלישי וגם מהדור הרביעי (LTE). טכנולוגיית הדור הרביעי שעדיין לא פועלת אצל מפעילות הסלולר בישראל, מספקת מהירות גלישה, שיכולה להגיע לקצב הורדה של 73 מגה לשנייה לעומת 7.2 מגה לשנייה ברשתות מסוג HSPA הפועלות על-גבי האייפד 2.

בנוסף, האייפד החדש יוכל לתפקד גם כנתב סלולרי, לחיבור של מכשירים אלחוטיים נוספים אליו, כמו באייפונים.

מימדים

המימדים של האייפד החדש עלו במקצת. המשקל עומד על 652 גרם (גרסת ה-WiFi) לעומת 601 גרם לאייפד 2 באותה גרסה. העובי עומד על 9.4 מ"מ לעומת 8.8 מ"מ.

מחירים

המחירים של האייפד בגרסאות האינטרנט האלחוטי יעמדו על 500 דולר לגרסת ה- 16 ג'יגה, 32 ג'יגה ב- 600 דולר וגרסת 64 ג'יגה תעלה 700 דולר.

האייפדים עם חיבור דור רביעי יעלו 16 ג'יגה ב-630 דולר, 32 ג'יגה ב-730 דולר ו-64 ג'יגה ב-830 דולר. האייפד יהיה זמין החל מ-16 במארס במדינות רבות, כמו: ארה"ב, אנגליה, צרפת, גרמניה ויפן. עדיין אין תאריך השקה לישראל.

מחירו של האייפד 2 בגרסת ה-16 ג'יגה עם אינטרנט אלחוטי ירד ב-100 דולר ל-400 דולר. מה שלטענת אפל, יאפשר לבתי ספר ומשתמשים חדשים לרכוש אותו.

לדברי קוק, "כל חברה הייתה משתוקקת להחזיק ברשותה את אחד משלושת המוצרים שלנו: אייפון, אייפד ואייפוד. לנו באפל יש את המזל להחזיק את שלושתם. קוק אמר ש-172 מיליון טאבלטים, סמארטפונים ונגני מוזיקה נמכרו באפל בשנה שעברה, דבר המהווה 76% מההכנסות של אפל.

קוק גם התייחס קצת למתחרים בשוק שמחזיקים טאבלטים מבוססי מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד. "יש היום כבר 200 אלף אפליקציות רק לאייפד, כאשר מדובר במכשיר שנמצא בשוק רק כשנתיים. "אתם לא תמצאו את האפליקציות המופלאות האלו בטאבלטים אחרים עם אותה חוויה תחרותית".

אייפד
 אייפד