בנק HSCB מוכר חלקי מחטיבת הביטוח - בכ-914 מיליון ד'

הגדול באירופה לפי שווי שוק, מכר חלק מעסקי הביטוח שלו באסיה והאמריקה הלטינית ■ חברות הביטוח Axa SA ו-QBE ירכשו הפעילות ■ מאז מאי 2011 מכר HSBC נכסים ב-6 מיליארד דולר

בנק HSBC , הגדול באירופה לפי שווי שוק, מעדכן היום (ד') הסכים למכור חלק מעסקי הביטוח שלו באסיה והאמריקה הלטינית בהיקף כולל של 914 מיליון דולר, תוך שהוא מצפה להתמקד בפעילויות של סניפים רווחיים יותר.

Axa SA תשלם כ-494 מיליון דולר עבור עסקי הביטוח של HSBC בהונג קונג, סינגפור ומקסיקו, בעוד קבוצת הביטוח QBE תשלם כ-420 מיליון דולר עבור רכישת סניפיה בארגנטינה ורכישת חטיבת הביטוח של בנק Hang Seng, אשר HSBC מחזיקה בכ-62% ממניותיו.

כולל ההסכמים שנחתמו היום, מנכ"ל HSBC סטיוארט גוליבר הכריז על מכירת נכסים בהיקף של יותר מ-6 מיליארד דולר מאז מאי 2011 - כאשר הבנק מכוון לעמידה ביעדי הלימות ההון של רשות הבנקים האירופאית. כך למשל, בינואר השנה מכר הבנק עסקים בקוסטה-ריקה, אל-סלבדור והונדורס.

"ביטוח כלי רכב, אלמנט מרכזי בעסקי HSBC, סובל ממרווחים נמוכים", הסביר דומיניק קאהן, אנליסט ב-BNP פריבה בהונג קונג. "העסקים לא עומדים בקנה אחד עם האסטרטגיה של הבנק לשמור על עסקים רווחיים במיוחד".