החל שלב ההוכחות במשפט דניאל מעוז הנאשם ברצח הוריו

מעוז מואשם כי רצח את הוריו כדי לזכות בירושה שתכסה חובות שצבר בעקבות הימורים ■ אחותו תמר מעוז בעדותה: "תמיד חשתי שיש לדניאל בעיה רגשית"

הבוקר (ד') נפתח שלב ההוכחות במשפטו של דניאל מעוז, המואשם ברצח הוריו בירושלים. אחותו, תמר מעוז, אמרה עם הגיעה לבית המשפט: "זה אחד הימים הקשים שלנו, אך באנו לעשות צדק למען ההורים שלנו". בעדות שמסרה נגד אחיה לא חסכה פרטי ודברים קשים. בהמשך צפוי להעיד גם ניר, אחיו התאום של דניאל מעוז.

"דני הופיע בבית ואמר שהוא הסתבך בהימורים וחייב כספים", שיחזרה האחות. "קיימנו שיחה שנמשכה עד הערב - אבא היה יותר קשוח, ואמא יותר רחמנית, וניר ואני מאוד רצינו לשים לזה סוף. בסופו של דבר ההורים שלי לא הסכימו לעזור לו כספית, לכן נסעו איתו לבנק ולקחו הלוואה".

תמר מעוז הוסיפה כי עם זאת, "היו מקרים שההורים ביקשו מחברים או מדוקטור אקרמן, רופא השיניים שאבא עבד אצלו כמנהל המרפאה, להלוות כספים לדניאל. בוקר שבת אחד קיבלנו טלפון מאמא, שסיפרה שפרצו הביתה שני רעולי-פנים, הכריחו את דניאל לפתוח את הכספת ולקחו מה שהיה שם. בדיעבד התברר שדני ביים את הפריצה הזו, אך ההורים לא עשו עם זה כלום כי פחדו לפגוע בעתידו המקצועי".

"ביום שבת שבועיים לפני הרצח היינו בארוחה משפחתית בבית של ההורים", המשיכה תמר מעוז. "באיזשהו שלב אבא שלי קרא לי לבוא איתו לחדר הכביסה ונתן לי להריח בגדים של דני שהיו מאוד מסריחים מסיגריות, ואמר שהוא חושב שדני חזר להמר. כששאלנו את דני אם הוא מהמר ואם יש לו חובות, הוא אמר שלא".

"חזר ושאל אם אקונומיקה מנקה DNA"

על-פי עדותה של תמר מעוז, דניאל סיפר כי בליל הרצח נרדם ב-6, וקם בין 8 ל-9 בבוקר לעבודה. "זה היה נראה לי מאוד מוזר שהוא נרדם כל-כך מוקדם", הסבירה תמר מעוז, "בנוסף, הוא הראה לנו שיחה שלא נענתה מאבא שלי ב-22:46, דבר מאוד מוזר, כיוון שההורים שלי נהגו ללכת לישון מוקדם ולא הוציאו שיחות בשעות כאלה".

נראה כי הבן, שלכאורה טרח לקנות לו אליבי וחיסל ראיות, לא חשב שייחשד - ושאל את משפחתו שאלות מעוררות חשד. "דני שאל את אחי גיא ואשתו קרן האם אקונומיקה יכולה לנקות DNA. הם לא ידעו, והוא בדק באינטרנט וחזר עם תשובה לפיה יש שני סוגים של אקונומיקה, עם חמצן ובלי חמצן, ואחת יכולה לנקות סימני DNA", סיפרה האחות. "היה לו חשוב להגיד לנו את זה, וכשהגענו לדירה היו חסרים שני סכינים".

"האחות לא חסכה במילים, ואף אמרה: "חשתי כל החיים שיש לו בעיה רגשית. הוא בן אדם מאוד קר". בנוסף, שאל סנגורו של דניאל מעוז את תמר האם היא יודעת שאחיה פציפיסט, והיא ענתה שהיא לא מכירה שום עמדה כזו שלו, ושהוא היה קצין בצבא.

כתב אישום מצמרר

לפני כחצי שנה הוגש כתב אישום חמור ומצמרר נגד דניאל מעוז, המואשם כי רצח את הוריו, נוח ונורית, בביתם בירושלים, כדי לזכות בכספי הירושה במטרה לכסות חובות שצבר בשל התמכרותו להימורים. מעוז, עורך דין בן 28, מואשם בסעיפים של רצח והשמדת ראיות.

על-פי כתב האישום, בתאריך 13.8 יצא מעוז מביתו בתל-אביב לעבר בית הוריו, שם שהה זמן קצר. בסמוך לשעה 23:00 הוא נטל מהמטבח סכין באורך 30 סנטימטר ודקר את אביו, שישב בסלון, מספר פעמים, תוך כדי שהקורבן קורא לאשתו לעזרה. למשמע הזעקות האישה ירדה מחדר השינה בקומה העליונה, אז ניגש אליה בנה ודקר אותה בזמן שהיא קוראת לעזרה. לאחר המעשים שטף לכאורה מעוז את הסכין בכיור, ואז השליך אותה בפח אשפה ליד ביתו.

עוד עולה מכתב האישום כי מאוחר יותר באותו הלילה, סמוך לשעה 3 לפנות בוקר, יצא מעוז הבן מתל-אביב בשנית וחזר לזירת הרצח. הוא שפך לכאורה אקונומיקה על הגופות וסביבתן וניקה את הזירה, בניסיון לטשטש ראיות שעשויות לקשור אותו למעשה. בעזרת סכין מטבח הוא ניקה מתחת לציפורניהם של גופות הוריו המשוספות, ולקינוח אף נטל 1,000 שקל במזומן מארנקו של אביו.

עובדה מעניינת המתגלה מעיון בכתב האישום היא כי ביום הרצח "בילה" מעוז שעות ארוכות בשיטוט באתרי אינטרנט, במטרה להבין את נוהלי הירושה במקרה של רצח. בין היתר הוא גלש באתרים בהם תוארו מעשי רצח של הורים על-ידי ילדיהם, ואף התעניין במקרה דומה לשלו במהלכו ניסה גבר לרצוח את אימו כדי לרשת את כספה.